fredag 25 mars 2011

Underbar dag, trots huvudvärk

Har sovit mesta delen av dagen, men släpade mig till slut bort till Nydala.
Åkte iofs en sväng å tankade innan, förbi hos Linda på hennes jobb och hämtade posten hos Daniel å Sanna.

Nydala då, promenad och sedan precisionsspår.
La 3 st på samma gång och började med att låta Zach gå ett spår med 2 vinklar. Vet inte om han fattade vad han gjorde, men han vart nöjd över att få godis.

Texas hade väl då legat i ca 30 min och hade 4 vinklar, och han var så himlans duktig. Jag blir så stolt över min lilla grabb! Hel taggad var han dessutom och bara drog hela vägen till spåret.

Stella gick mycket bättre än sist och hon fick 4- eller om det var 6 vinklar och ville så gärna ha mer så jag fick ont i hjärtat. För henne verkar då själva spåret vara nog belöning för hon lämnade en del korvbitar. Vad glad fåglarna lär vara sen!!

Efter spåret tog jag och bara Stella en egen liten runda och busade lite och bara trallade :-) Hon behöver då så mkt egentid med mig som möjligt. Texas behöver det nog han med, men på honom märks det inte lika bra. Dessutom tar han för sig ganska mycket, medan hon hellre bara går och lägger sig om hon inte blir sedd.

Det blir nog bra att valpen får vänta. Har dessutom sjukt dålig ekonomi just nu, så jag måste ta av pengarna som är märkta för en ny hund. :-S
Däremot ska jag nog ringa till kenneln och be dem höra av sig om de ska ta valpar efter samma tik som den här C'Hucca var från, för han var en helt fantastisk hund!

Nu ska jag utfodra hundarna och se om jag hittar nåt ätbart!
Vin hos Linda ikväll med panka gänget. Vi ska väl lägga upp lite träningsschema då vi alla 3 ska tävla i Ö-Vik :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar