torsdag 31 mars 2011

Med en hel frolic i munnen är det svårt att bitas.

Har kommit på tricket för att kunna klippa klorna på zach utan att han ska försöka bita mig och slänga sig åt sidan. när jag lyckats klippa första klon så belönar jag med en hel frolic, och likadant med nästa. han hinner liksom inte bli så himla upprörd då :-)
Jag är ju så smart.
Lyckades ta lite mer tandsten på han ikväll också. Jag ÄR verkligen den hemska tanten... :-)

Alla måste ju vara fina och nyputsade till i morgon när mamma o pappa kommer. Skulle Stella fatta vad jag sa och inte bara tro att jag ljuger som vanligt, då skulle hon nog bli helt överlycklig och tjata som ett barn. Men jag har nog sagt "när kommer pappa" en gång för mycket bara för skojs skull för att hon ska tro på mig... :-( Elak matte.
Får se hur glad hon blir imorgon :-)

Tog Zach på en egen tur efter att jag gått med mina odjur. Tränade kontakt och inkallning och han blir bara bättre och bättre på ingången och placeringen. Kontakten överhuvudtaget på promenad känns mycket bra när man bara har honom.

Gick ju med bara mina också innan dess, skönt med bara 2, men de lyssnar ju ganska kasst som vanligt. Måste börja ha godis med mig när jag går på promenad.
I övrigt så ska vi ta det ganska lugnt fram till tävlingen och bara träna på platsliggning och korta sekvenser av linförighet. Då går hon nämligen och hela tiden tror att godiset kommer strax :-)

Har mycket att se fram emot nu framöver, så tiden kommer nog gå fort.
Denna helg kommer ma o pa, nästa är det tävling och grillning.
Nästa efter det är det till att åka hem (tror jag) och sen börjar det bli så att alla arbeten ska vara klara.

Förresten så fick jag tillbaka preparatsök inlämningen idag och jag fick VG+ på det arbetet!
Det går bra nu!

Nu ska jag hämta tvätt, sen blir det ett bad och genetikplugg för mig!

2 kommentarer:

  1. hur många frolicar kan en dv.pincher äta innan han är mätt?

    SvaraRadera
  2. Det e frågan det, enligt foderstaten på påsen ca 20 per dag. Enligt Zach räckte inte ens 10 för denna gången. han var värd så mycket mer.
    Däremot räcker en halv näve royal canin för petiga "fussy small dogs" per mål visst.
    Äter som ett vilddjur numera. :-)
    Och lägger på sig dessutom. Får se om du känner igen han på måndag i skolan... :-P

    SvaraRadera