onsdag 9 mars 2011

Ibland alltså

Ja, ibland alltså så kommer man på svarsrepliker kanske lite försent... Fan. Ni kan kalla mig trögtänkt.
Men en människa som jag märker mer och mer bara är en fasad och påstår sig vara så mycket mer än vad hon är.
Innan jag upptäckte det, och innan hon var elak mot mig så gillade jag henne och blev väldigt besviken och sårad av hennes agerande.
När hon ville rensa luften så kom det en kommentar som "I mitt vanliga liv utanför skolan, så skulle inte jag umgås med en sån som dig".
Jag blev sårad, men varför?
I och för sig så låg det många händelser bakom allt det här, mycket jag ställt upp för henne (enligt mig) och mycket kul vi haft.
Men sen var jag luft.
Gå tillbaka och läs bloggen om ni inte gjort.
Saken är den, att jag avskyr att såra folk, jag är verkligen inte den som säger nån elak replik tillbaka bara för att nån är elak i stil med "men durå", det är under min nivå. Det är bara inte OK för mig.
Men som sagt.
Ju mer jag lärt känna henne, eller man kanske ska säga "ju mer jag har fått studera henne" så hade jag fan gärna gett svaret, "jag brukar annars få betalt för att vara med såna som dig"...
För ibland är det verkligen den nivån i klassen. Skola, ungdomar, och ungdomar som går i särskola. Tur nog så beter sig eleverna där bättre än mina klasskompisar, som är vuxna människor mot varandra. Sjukt.
Men de lär sig ju också varje dag hur man ska bete sig, dessa människor har redan blivit "uppfostrade"...

Ibland längtar jag verkligen hem, men egentligen inte hem till Järna utan mest efter att träffa vissa därhemma. Som lillebror, mamma å pappa, storasyster och hennes son. Ungdomarna på jobbet, för de om några är äkta. Antingen avskyr de en och säger det, eller så hatar de en och säger det med. Inget hymlande.

Men mamma å pappa, min mamma å min pappa. De är saknade och kommer vara så efterlängtade när de kommer :-)

Måste ju säga att det var en bra plugg session vi hade idag, jag och Anna. Inte mycket plugg, men skadade hundar, trötta hjärnor, och mycket prat och funderingar (kaffe och fikabröd)...
Hjärnan är överfull och behöver sova snart och bearbeta dagen...

1 kommentar:

  1. För det var ju bara några månader för sent kan jag ju påpeka om jag inte gjort det... typ 4 eller så.

    SvaraRadera