lördag 5 mars 2011

Härliga vårdag

Började med en långpromenad där jag halkade och vart helt snöig, byxorna och i skorna. Det blåste så in i helvete, men solen sken, så det var alldeles underbart. Vi gick på små stigar i skogen och hundarna busade. Texas gjorde t o m lekinviter till Stella som hakade på med en gång. Men som vanligt vart det fort för mycket för lilleman som gömde sig bakom mig när Stella vart för hårdhänt.

Jag gjorde mannagrynsgröt till frukost, och när jag skulle bära in frukosten på rummet lyckades jag tappa fatet med min knäckemacka på, så fatet gick sönder och smörgåsen hamnade upp-och-ner. Helvete.
Plockade upp alla bitarna av fatet och dammsög upp småbitarna, gjorde mig en ny knäckemacka och gick in till datan. När jag började äta gröten så märkte jag att jag haft på salt på gröten istället för socker. Röv.
Rörde om ordentligt i gröten, så saltet rördes in och så hällde jag på MASSOR med socker, för ny gröt kunde jag inte göra eftersom jag tog slut på mjölken.
Men det smakade ok, som tur var hade jag ju inte haft i salt i gröten från början så som man ska, så det fick väl blir den där då.

Nu ska jag hålla mig på rummet hela dagen tänkte jag mig, för annars händer det säkert bara ännu mera jobbiga saker.
Hade ju tänkt ta mig ett bad i badkaret, men då drunknar jag väl.
Och om jag tar en till promenad så halkar jag väl och dör.. Jag litar fan inte på min skyddsängel idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar