onsdag 30 mars 2011

Aldrig kan bra saker få hålla

Hela dagen har vart underbar.
Träning, middag som jag slapp laga (idag igen, pizza igår)vila efter den och sedan en ljuvlig kvällspromenad med mina små rackare i Mariehem.
Men där kunde inte allt få sluta gott.
Texas och Zach rök ihop så illa så vi behövde vara 2 (TVÅ!!!) för att få isär dem, och det var då inte ens lätt då. Äckliga små muskel paket.
Slutade med en hund med ett jack i tassen, a andra i chock och samma gällde människorna. Inte ens Stella kunde få isär dem, de brydde sig inte och det verkade inte heller riktigt som att hon vågade. Men hon stod över dem utan att göra nåt.

Nu, efter tvättning av sår, hängt kuddar på tork, torkat upp vattnet som de spillt ut, försökt bli sams och lugna ner hundarna och lyckats varva ner litelite grann. ja, då ska jag försöka sova. Hejsan hoppsan.
Jag som sett fram emot en tidig kväll efter den där härliga promenaden, men icke...
Och ja, en olycka kommer sällan ensam.
Hoppas att såret inte behöver dräneras och att han behöver a.b för bövelen, håll tummarna, annars kommer jag bli pankare än pank och ja. Jag kommer inte ha råd med ett jävla skit.
Men som det såg ut ikväll så kunde han sen stödja på det efter att vi tvättat det och sprutat rent med koksaltlösning, men det verkade fan göra ont först. Munkorg, en människa som höll i och en som tvättade. Fy fan.

Men jag har haft tur med sår på mina hundar tidigare, så varför inte nu?? :-)
Och man pluggar väl inte djursjukvård för inte??
Får väl se om man kan få låna lite bandage och bomull och lägga om det, och kanske be djursjukvårdsfröken ta en titt på det imorrn om hon har tid, det vore ju toppen bra :-)

Nu ska jag försöka sova, med mitt onda i magen efter all action och dramatik. Ögonen och kroppen är ju trött i alla fall.
Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar