torsdag 10 mars 2011

Årets första!

Somnade först vid halv 4 i natt, fick veta en del konstiga saker om kenneln jag bestämt mig för att skaffa valp från. Hon skriver en sak till mig, men sen så gör hon på helt annat sätt.
Jag gillar inte sånt.
Hon sa också att jag kan betala in pengarna för att boka valp redan nu om jag vill. En valp som i sånt fall kommer ca halvår från nu, men är inte säkert alls att den kommer.
Tiken som inte ens har löpt enligt tidigare utsago är utlånad till annan kennel, parad och ska ha valpar om en månad. -Nej jag är inte förvirrad och irriterad! Eller? JOOO! vad fan, man kan inte hålla på och ljuga, eller ska hon ta 2 kullar på rad på den stackars hunden?
I vilket fall som så fick det mig att backa lite nu... Tycker allt låter lite... jag vet inte jag...

I vilket fall som helst så packade jag ihop mig och hundar i bilen och åkte till Nydala på eftermiddagen där vi tog en liten runda till att börja med, sen så la jag precisionsspår åt dem! Årets första SPÅR!
Båda var jätte duktiga, Texas lite noggrannare än Stella som har en tendens till att ha för bråttom och missa. Hon vill liksom bara komma till slutet. Men båda var grymma, och båda hade varsin vinkel och tog den galant bäggetvå.
Jag tränade lite "gå fot" med Stella och busade i mängder.
Hade med hennes leksak som jag gjort åt henne i fleece, och den var ju guld att träna med!
Efter allt tränande och bus så tog vi en liten promenad, ut på isen bl a och Stella tyckte att det var ljuvligt med såna öppna ytor, och hon bara rejsade och for, fram och tillbaka. Det fanns så mycket energi! Så himla underbart!!

På vägen hem åkte jag till Ica maxi och köpte tomater, eftersom de hade helt underbara kvist tomater som jag storknade av smakupplevelse när jag åt dem. Dyra, men å så goda!
Slängde ihop nån slags kycklinggryta när jag kom hem, värmde på bulgur och gjorde en underbar lins-och tomatsallad!!
Fy fan vad jag kan! Höftade ihop kycklinggrejen som fan vart det godaste jag ätit på länge, eller så hade det att göra med att jag var så hungrig så jag höll på att avlida, jag vet inte... :-p
Efter maten somnade jag, då var kl lite före 19, helt fucking slut är jag!
Nu är kl 21, jag funderar på att ta ut hundarna på en runda, sen ta en liten kvällsfika och hoppas på att bli sådär dödligt trött igen, så jag kan få somna igen. Jag behöver en ordentlig nattsömn nu.

Stella var ju i en lite fight häromdagen igen. Jag hittade inget direkt efter, men i morse så hittade jag 2 sår! Fan, jag som trodde min hund var omöjlig att skada, och helt odödlig. Jag har klippt ner pälsen runt såren, som är såna tandfickor, men det ser inte helt hemskt ut. Mest ganska roligt eftersom hon har vit/grå päls under sin svarta så nu har hon en ljus fläck på halsen, och lite kal är hon också..
Försökte raka lite, men det gillade hon inte, pälsen är så tjock, så det blev till att klippa ner. Så har jag tvättat med koksaltlösning och jodopax. Hoppas att det läker ordentligt utan att hon behöver någon antibiotikakur, men det borde det ju göra om jag bara håller lite koll på det och spolar rent så mycket som möjligt.
Och även fast hon inte gillar det alls när man fixar och håller på där, så ligger hon helt stilla och är såå duktig!
Min duktiga underbara fina tjej! Jag älskar henne helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar