fredag 18 mars 2011

Funderar

Kan man få en "nära mamma-upplevelse"...?
När jag kollar på valpbilder på kullen jag ska ha en valp från så pirrar det i magen på mig, jag får som ett lyckorus, och nästan tårar i ögonen?
Funderar på om det går att jämföra med när man kollar på UL på bebisen i magen..?
Nån gång lär jag få veta. Får bara tänka tillbaka på hur jag kände nu och jämföra...

Jag är så spänd, förväntansfull, nyfiken, livrädd, nojig, orolig, lycklig, glad, fundersam, förälskad.
Jag har inte haft valp på jätte länge. Jag vet hur man tar han om jobbiga unghundar, vuxna hundar, äldre valpar. men en liten liten valp? Herregud!
Jag kommer vara så nervös så jag nästan svimmar när jag ska hälsa på dem första gången, och förstå då när jag ska hämta henne...?

Nu har de lagt in hennes namn, det namn som jag valt på hemsidan. Delta. Min tjej. Min lilltjej.
Tre hundar, hur ska jag orka?? :-P
Spännande spännande.
Jag har så stora planer, jag vill så mycket.
Jag vill, jag längtar, jag hoppas jag vågar.

Och på tal om allt man vill, vågar och inte vågar, så har jag anmält mig och Stella till tävling i Ö-vik om 3 veckor. Hon har gått skitdåligt senaste tiden, men skit samma. Får se till att bara träna roliga saker fram till dess, eller ingenting alls.
Fan. Hon är ju som bäst när det vart koppelvila, men jag orkar då inte ha henne i koppelvila fram till tävlingen. Kanske sista veckan??
Ååååhååhå vad nervös jag kommer vara, men denna gången har jag stöd, av 2 andra som är minst lika nervösa som jag. Zandra och Linda är nämligen också anmälda.
Får se bara så mitt medlemskap är giltigt. :-s

Jag har tagit en dusch MED Texas, fick lite rivsår på benen, men vad gör man inte för att försöka få honom RIKTIGT ren. Nu är han redan torr och har begravt sig under täcket. Funderar på att ta och duscha Zach nån dag, så jag vet hur han är att duscha.
Jag har klippt klorna på honom idag, bara yttepytte lite eftersom han är så nojig på det, och då har jag knappt tagit nåt nu, utan mest kelat och bara låtsats klippt för att kunna berömma då han inte biter, skriker eller rycker. Det går bättre och bättre. Han blir också bara bättre och bättre på att äta. Första gången jag vägde honom vägde han ca 6 kg, så nu ska jag iaf väga honom ca 1 gång/vecka fram tills han ska åka, för att se om jag får upp honom nåt. Det ska bli spännande.

Nu ligger vi alla ner krupna i sängen.
Gick en liten runda förut, tidigare idag var vi på en ganska lång och gick i skogen.
Nu på kvällen har jag övat lite inkallning med honom, men det är så svårt att försöka träna när alla är med, Texas vill ju så gärna han med. Stella skiter dock i. Jag har ju lovat mig själv att inte korrigera och träna när jag har alla med mig, men det är så svårt, jag vill ju så mycket.
Ska försöka ta ut alla varsin gång imorrn på en liten runda och träningspass.
Hoppas bara jag inte e lika seg imorrn som jag var idag!

Nu säng. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar