onsdag 16 mars 2011

Helt slut nu

Men kommer antagligen inte kunna somna.
Hade en jätte intressant föreläsning i djursjukvård, eller jätte vet jag inte, eftersom vi haft nästan allt hon pratade om, men det var kul. Blev mycket frågor och bra svar.
På eftermiddan så fick ve se hur bra parningar ska gå till och dåliga.
Typ när de tvingar hunden så det blir "våldtäkt", eller när de "hjälpte" engelska bulldoggar. Finns ju en anledning till att de inte ska ha valpar och det är att de varken kan göra dem utan hjälp, eller föda dem utan hjälp.
Vi fick också se hur man kunde inseminera sin hund hemma i trädgården. Helt sjukt vad folk hittar på!

Blev en hastig, men ganska lång promenad med hundarna innan jag åkte till Linda för att arbeta på vårat fördjupningsarbete.
Vi lyckades gå igenom och hitta mycket, men vi fick inte så mycket ner skrivet. Vi fick också en hel del idéer på hur vi kunde göra, lägga upp det, och hur vi skulle skriva.
Det känns ganska bra, då kanske det blir fler än 15 sidor till slut ändå..
Vi köpte hem pizza, halva min, halva Lindas. halva vezuvio, halva med massa annat gott. Ja, gissa vilken som var min, ja inte var det den tråkiga :-P
Det var fan en grymt god Pizza, provade äntligen den där Roberto´s som Johan lazy Eye tipsade om, och ja, GRYM! Från och med nu så ska vi äta där varje gång vi ska ha pluggkväll :-)

Tog en promenad med hundarna när jag kom hem. Zach kissade, sen tyckte han vi kunde gå hem. Han har ju vart ut med både mig och Jeanette idag. Nu börjar han äta riktigt bra. Som idag tex så åt han 3 relativt stora måltider, 4 t o m om man räknar med resten av frukosten som jag tog med till skolan.
Och ätit upp allT!
Dock försökte han gömma sin lunch, så det blev att han spillde ut en del utanför buren som Stella fick, välte ut vattnet och ja... Men sen när jag samlat upp maten i skålen igen, när det var hundhår och damm i den, då ville han ha den. URK.
På e m så sov han och lyckades trycka ner en ganska stor bit av filten i vattenskålen eftersom han använde den som kudde.-Nej men jag lovar, detta e en smart hund :-P På sitt sätt. Han hjälper mig att värma upp inför valptiden.

Lite jobbigt är det att Texas som aldrig någonsin tagit åt sig av nåt jag sagt åt han tar åt sig allt jag säger till Zach, vare sig det är bra eller dåligt så vänder han det till dåligt. Han vill bara vara till lags hela tiden, och han vill vill vill vara den jag pratar mer. Han känner sig så förbisedd.
Därför hade vi lite egen mysstund med att göra konster, klippa klor och äta massa frolic.
Stella tar inte åt sig av nåt däremot, inte ens när jag säger åt henne. Men men. Orkar inte hålla på med tillrättavisningar på promenad, det kan jag göra när vi tränar. Men när det kommer till en viss gräns måste jag iofs säga nåt. Men det e väl bara nån gång per promenad.

Stellas klor har blivit lättare att klippa. Vi hade också en liten mysstund med klapp å kel, kloklippning och frolic. Från att knappt kunna ta leverpastej och köttbullar, till att kunna ligga still medan jag klipper, och äta frolic. Hon är då en raring.
När nåt går framåt så går nåt annat bakåt, men det är väl nåt som jag får ta helt enkelt...
Nu ska jag göra natt med en kopp thé och kanske nån serie om jag inte hinner somna innan jag kommer på vilken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar