lördag 19 mars 2011

Relationen som fanns

Och den bästa som jag har,
den värsta jag har haft.
Du ser mig för den jag är,
du puschar mig till gränsen,
du får mig att stå ut.
Du och ingen annan har fått mig att förstå vem jag är,
och med det vet jag också vem du är
Vilka vi är och vilka vi,
tillsammans inte kan bli.
Du tänjer på mina gränser,
du får mig att inse och förstå.
Du ger mig kärlek, ärven om inte den jag vill ha
från dig.
Jag nöjer mig med det jag får,
och du är ett stort stöd för mig i livet,
även om jag in´bland hatar dig.
Hatar dig över allt annat
samtidigt som jag på ett sätt älskar dig.
Du är det bästa som hänt mig,
men samtidigt det värsta.
Att ha lärt känna dig,
har lärt mig så mycket om mig själv
och om livet.
Du är den bästa vän jag har.
Du får mig att älska mig själv
och vilja respektera mig själv.
Du får mig att inse vilka som förtjänar mig och ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar