måndag 7 mars 2011

Blev en del gjort sen ändå

Har sorterat sopor, diskat, dammsugit (kanske skrev det sist?. Men också hjälpt Jeanette att rensa i förrådet. Jag hittade 3 halvdana bollar åt Stella, en fotboll en volleyboll och en handboll. Får se hur kul vi kan ha med dem sen när det inte e massa is ute.

När jag klippte klorna på henne igår, så märkte jag nämligen att hennes klo hade flisat sig, så att pulpan syntes utan att blöda, verkade göra lite ont på henne. Tror hon fått så när hon springer och tvärvänder på de isiga vägarna, gruset är ju liksom infruset... Första, eller om det var andra vintern jag hade henne, så klöv hon en klo på det sättet när hon sprang och lekte. Som tur var så blev det inget farligare än att jag fick tvätta och tejpa om och så fick hon gå med en socka på tassen och sko när vi gick ut i ca en vecka.
Så vill vi inte ha det igen, maken till ledsen hund får man nog leta efter. För Stella, när hon blir dålig på nåt sätt, då vill hon att hela världen ska tycka synd om henne. Gummilumman. Det har hon fått efter matte :-P

Men jo ja, jag tog ett bad i typ en timme och fick läst en artikel om genetik och avel, saker och ting börjar falla lite smått på plats nu må jag säga.

Känner mig ganska duktig idag faktiskt, jag har fått en del saker gjorda, även om det inte är stora saker så är det i alla fall något. Men samtidigt så känns det som jag fått lika mycket gjort som en dag i skolan, bortsett från att gå i skolan, eller i alla fall så mycket som man borde hinna göra, och framför allt orka. Det är ju det där med orken. Jag hoppas att min kommer håll i sig efter lovet, och då hoppas jag alltså att kuren gör nån verkan. men sen så ska jag försöka hålla min lite sundare levnadssätt. I och för sig så har jag bara varit en dag utan godis och chips, men efter månader av svullande så känns det grymt. Att kunna lägga mig i sängen med datan framför mig utan att också ha en skål chips med mig. Jag är stolt i alla fall. Och det är ju det som räknas.

Tur att jag har frukter i mängder, fiskbullar, grönsaker, falukorv, råris, och annat som är lätt att slänga ihop nåt av, även fast jag e pank. Får bara hoppas att jag klarar mig fram till nästa utbetalning...
Skrev en inhandlingslista idag och herregud vad man behöver saker när man inte har råd :-P det blev flera rader, haha.
Sen skrev jag ju ner såna saker som jag har nu, men som jag vet kommer hinna ta slut innan månaden är slut... men men.

Imorrn tror jag nog att jag ska laga till linsbiffar, blev grymt sugen på såna med ostsås och råris eller bulgur. MUMS!

Nu ska hon, Jag borsta tänderna och slå mig till ro för natten!
Góda nót!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar