söndag 27 mars 2011

Ett litet busfrö

Träffade Zandra och Linda för träning. Började med platsliggning och enda hunden som klarade det var Nellie, trots att det var snö på marken!
Stella hon kröp, och rullade sig, Ozzy sprang runt runt och skällde. Jo, man märker att vi e i lk 1an och Linda och Nellie högre! Och det märktes att det var länge sen vi tränade, Stella blev trött så himla fort.
Vi fikade och hundarna fick vila och dricka vatten, sen så körde vi lite bus och linförighet och sedan platsliggning igen. Denna gången gick det bättre. De låg i 4 minuter och jag gick och berömde och gav godis med jämna mellanrum. sen får jag ju ta bort det gradvis. På 2 veckor... Hohoho... Kul i jul liksom. Men vi får väl typ öva en gång per dag fram till tävlingen så borde det väl sitta till slut :-)

Grabbarna och Stella fick gå precisions spår sen. Köttbullar i mängder, eller ja, 4-5 var till mina, medan jag inte vågar ge till Zach eftersom de säger att han är tokallergisk mot lök, så han fick frolic istället.
Det hade tyvärr blåst som fan medan vi väntade på att gå spåret, men det gick bättre än väntat. Texas är så taggad, så taggad före spår så jag måste sätta honom ner och klappa honom tills han är lugn innan vi går på spåret, fick även stoppa honom 2 ggr mitt i själva spåret för att han e för taggad och bara snurrar runt till slut om det blir fel. Min lilla gubbe.
Zach verkar börja fatta lite grann hur det går ut på. Han är precis som Texas var när han gick sina första precisionsspår... Helt ute och cyklar, går i sidled och helt plötsligt frågar han mig vars fan fan ska... Haha...
Stella var toppen, hon genar dock i vinklarna, men det är bättre än att hon far förbi dem. För henne är spåret mer än godis, det är spåret som e kul. Många vinklar var det för henne, just för att få ner farten och hon blir fanimej bara bättre och bättre!
Idag är jag en glad och nöjd hundägare med nöjda och trötta hundar, trots att de bara fått rastprommisar idag, men de har ju fått jobba!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar