söndag 13 mars 2011

Hundar hundar hundar.

Ikväll fick vi hem vår lilla "jourhems" hund. Vi ska ha honom tills det är bestämt var han ska bo. Vi ska göda han, och få han att bygga muskler, då har han ju hamnat rätt. Jag kan få en hund tjock på nolltid. :-)
Så vi får hoppas att det går med han med.
Alla som vet hur lätt jag fick Texas till att se ut som han hade kalkonlår kan ju bara hålla med :-)
Den här grabben är så charmig. 2 minuter, sen var han med på att det är hos mig och Jeanette han ska va.
Vi gick först tillsammans med alla hundarna för att sen släppa ihop han och Texas, det gick bra till en början. Texas svans gick som en proppeller, men Zach var lite skeptisk. Så red Han lite på Texas, sen rök de ihop lite grann, sen sket de i varann ute.
Sen släppte vi ihop han med Stella, ok men lite försiktig, så vi släppte alla när vi skulle gå hemåt igen.
De brydde sig inte nämnvärt om varann.
Han lyssnar väldigt bra ute f ö och tyr sig verkligen till flocken, håller sig nära oss hela tiden!

Hemma är det lite till och från, de leker för att sedan säga ifrån till varann. Zach får inte komma in i vårat rum om det inte är så att jag lägger Stella i sängen och går in med han. Annars varken vågar eller får han.
Men de har också lekt loss ordentligt på precis samma sätt som Texas och Stella gör. Zach och Texas har också busat, tills de blev skrämda och skyllde på varandra.
Han bor dock inne hos Jeanette eftersom det känns som att Texas känner sig utanför i och med att han tyr sig mer till Stella än till han även fast han så gärna vill vara med.

Ja, det är mycket nu. Ingen dans på rosor direkt heller att ha alla 3 i koppel, de ska ju bara busa och trassla. Så varför inte få vara lösa hela tiden :-P
Nej, men jag vet ju att Stella oftast kan vara lös, så att ha han och Texas i koppel och Stella bredvid i fot kan nog funka bra.

Nej, nu ska jag försöka plugga.
Imorgon kommer jag komma med en mega stor nyhet. Wowowowow!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar