fredag 17 september 2010

Spår läxa...

Vår läxa över helgen är att spåra med hunden, 3 olika sorters spår. 1, spontan spår. 2, spår med liten retning och 3, spår med STOR retning.
Har gjort de första 2 med Texas, det är honom jag ska ha i spårningen i skolan, Stella har jag till lydnad och annat... Iaf, vi ska göra den sista på söndag och vi har ett grymt upplägg för inlämningen. Tänker inte säga nåt än, utan jag tänker lägga upp det här sen när jag har lämnat in den. Vi är så grymma. Eller så kläcker vi bara störda idéer när vi är trött och hungriga! Annas mamma tyckte iaf att vi var knasiga och att det är synd om våra lärare:-) Jag tycker om Annas mamma, hon lagar god mat! Hon hade dessutom tips på vart man kan köpa bra glutenfri mat!!
Förresten tycker Texas också om henne!! Jag är så stolt över hur fin han har blivit på sista tiden, eller båda hundarna överhuvudtaget!! De är mina små guldklimpar!! <3

Ååååh! Jag fick ett skratt anfall!! Stella hängde upp sitt huvve på sängen och gosade och vill nåt, så pussade jag på henne och dunkade henne lite mysmys i sidan, vad gör hon... Jo... Jag hör hur det börjar mullra i magen på henne och upp kommer en rap, värren mina och Marcelinas tillsammans!! YES vilken hund jag har... Är det det som menas med " sådan matte, sådan hund...???" Hahahaha.

Spåret med Texas gick helt utomordentligt bra iaf! Jag är grymt stolt! Längsta spåret han tagit och första där nån annan än jag har lagt det, och han klarade det!! Min lilla prins är grym! Stella var tyvärr hemma under tiden, men jag tror att det var bra för henne att få slippa oss lite, iaf kan jag intala mig det för att slippa få dåligt samvete! Och dessutom vill jag inte få henne ur fokus från lydnaden, den ska vi kämpa med nu medan hon ändå gillar den! Men vi kan inte heller nöta för mycket, för känner jag henne rätt, så kommer hon tröttna då... Vi får ta något moment per dag bara, så sitter det till slut!
Emma och Sandra i skolan vill också träna på platsliggning, så det är perfekt, då kan man träna det några ggr i veckan, det borde ju sitta snart då... Linförigheten sitter nästan, ställande under gång sitter, samma med läggandet, hopp över hinder sitter nästan, inkallning nästan (hon lyssnar först andra gången) och apporten ska vi stryka, det är ändå bara 10 poäng... :-) Vi kan få en bra placering ändå, dock kan vi försöka öva in den ändå... Det blir mer och mer spännande ju mer det närmar sig.. Jag fick bekräftelse idag.
Dessutom trodde jag att jag hade fått hem tävlings licensen idag, men det var nåt annat brev från SKK...

Nu funderar jag på att färga hår och ögonbryn. Med snart en öl innanför västen och två till i kylen, så kan det här fortsätta från en underbar dag till en väldigt trevlig kväll också!! :-)

God afton mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar