fredag 3 september 2010

I skolan trots ledigt..

Knasig man kan varar va? Men det kändes lite mer motiverat att träna där med hundarna än hemma, plus att Anna och Marie ändå skulle dit och låna dator. Men det gick inte än, så de tränade lite de med. Marie provade träna lite med Stella och Texas, det var kul att se nån annan göra det med mina hundar :-) Och Stella lydde ändå bättre än vad jag hade förväntat mig.
Med mig gick det också bra, iaf med Stella :-) Texas, som numera har aliaset "studsboll" gick det inte riktigt lika bra med. Men trött blev han ändå. Anna kallar honom "Kungen" haha, det tycker jag är lite kul...

Tränade mycket fot med Stella, och hon har blivit grym på att ha kontakt med mig, tror det har mkt att göra med Minnas hjälp. Det är verkligen kul att få kontakt med henne, och att hon tittar på mig nästan hela tiden hon går bredvid mig när vi tränar. Med det har vi kommit grymt långt! Sen finns det ju då andra saker som har blivit lidande tack vare att vi tränat mkt på det, och det är läggandet under gång... Hon typ ålar sig ner som nåt slags blötdjur, tar lång tid som fan för henne att lägga sig ner. Och tyvärr så kan jag inte komma på nåt bra och snällt sätt att få henne att lägga sig snabbt, men det kommer nog upp nåt.

Nu ska jag gå och ta mig lite allergi medicin. Tror att det borde hjälpa, vet inte riktigt om det är förkylning på G nämligen, eller om jag bara har blivit grymt allergisk mot allt helt plötsligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar