onsdag 22 september 2010

Onsdag.

Och i skolan hände inte mycket, hundens ursprung, vi fick se klipp där skyddshundar jobbade, folk redovisade sina rasarbeten och sen var det inte mycket mer. Helena var sjuk (Fröken) så vi fick med oss uppgifter hem, och för imorgon med.

Så nu har jag vart ute och spårat med båda hundarna. Cyklade iväg och la 2 olika åt Texas, för det var så det var sagt. Ett med ett föremål som han känner igen, och ett bara med en pinne som jag hållit i. Första gick skit bra, men han vill ju bara ha godis, inget lek. Och han ville gärna fortsätta fast än det var slut. Men han hittade strumpbiten iaf!
Andra sket han helt totalt i pinnen och ville bara fortsätta. Luktade på den lite när jag visade, och tog den i munnen och tuggade, sen ville han fortsätta fast än jag inte gjort mer åt han. Så vi cyklade hem, han byttes ut och så tog jag med mig Stella istället.
Hon blev riktigt förvånad över att få vara ensam med mig. Vi gjorde ett annat spårupptag än vad vi brukar göra, och hon var grym! Lite osäker sedan efter en bit, för att efter att ha hittat 1a apporten (hon markerade t o m med läggande, det var längesen! Och vift på svansen!!) sen började det gå undan!! När hon hittat slutapporten som var en gammal strumpa som vi busade med, och hon fick godis, så busade vi runt lite! Jag är grymt stolt! Det gick verkligen jättebra!!!!
På vägen hem släppte jag henne på en gräsplätt nära oss och "råkade" bussa henne på en fiskmås... Hihi... Hon blev jätte glad, och skällde ut den, när hon märkte att hon inte fick tag på den. Vi busade lite till och sen gick vi hem.
Gick ett varv runt huset för att höra om Texas skällde, vilket han gjorde, men lite. WOW! Kors i taket!!
Nu har jag 2 trötta hundar, och jag ska packa till i morgon!!
Måste ju göra iordning mat åt Stella som hon ska ha till Daniel, och sen mat åt Texas att ha med. Sen får jag hålla tummarna för att jag inte glömmer buren i skolan imorgon, för den kan nog vara en bra idé att ha med när vi ska dela hela familjen på en stuga...

Jag ska passa på att göra det andra hemarbetet när vi är däruppe, eftersom han ändå måste få stimuleras lite. Vilket också är bra för han då han ska få sitta i bilen en hel del.
Nu packa som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar