onsdag 29 september 2010

Skickat in arbeten nu

Hade en artikel om HD ED röntgen att skicka in och igår skickade jag in ett arbete om hunden och lagen. jag känner mig relativt duktig måste jag säga.
På proven har det inte gått nå vidare, men därför försöker jag väga upp det med att lämna in bra på det skriftliga. Tyvärr har vi ju inte fått tillbaka något av våra arbeten än, så man jag ju inte kolla hur man ligger till...

För journal för båda hundarnas träning. För tillfället är det mest spår för Texas och både spår och lydnad med Stella. Båda är GRYMMA!
Texas går verkligen framåt i sitt spårande, och han älskar det verkligen!
Vår lärare Helena gick med när han spårade och hon sa att han är väldigt målinriktad och spårar bra! Plöjer på och är bara helt grym! (De sista var mest min egna tolkning!)

Nu är det bara 10, imorgon 9 dagar kvar till tävlingen. Hon var grym när vi tränade alla momenten idag, utom platsliggande det tar vi imorgon, läggandet under gång går lite segt, men får jag bra poäng på de andra, så kan vi ha chans ändå! :-)
Hopp över hinder har hon blivit jätte duktig på, från att ha trott att man ska springa runt, till att hoppa över på en gång! Och inkallningen går bra den med nu!!

Skulle ha åkt för att köpa bil efter skolan idag, hade stämt möte, och han hade lovat att vänta med att sälja, men nej. Han messade och sa att han redan sålt den ca 2 timmar innan jag skulle kolla på den! Bajs! Vill ju verkligen ha en nu!

Kollade på Jannicas rum på skolan och har bokat ett prel. för nästa termin. De är små som fan och det spökar, men tänk att verkligen ha sovmorgon när man har det, och ha nära till så mkt skog, och allt annat man kan använda sig av på skolan! Köpa färska grönsaker på skolans handelsträdgård. ÅÅÅÅÅH! Jag längtar nästan. Dessutom är hyran på ca 2000 kr i månaden och då ingår el, bredband och toapapper!!

Imorgon ska vi på föreläsning om hundmassage och ska få praktisera på våra egna hundar!! :-) MYS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar