fredag 31 december 2010

Snart nyårsafton.

Idag alltså, men det är ju inte afton än. Jag blir så trött på alla som skriver gott nytt år redan nu, eller igår. fan. Ikväll får man säga så.
Vi ska ära lax, räkor, avocado, chips, dricka rödvin och bli fina. Mums mums!

Imorse var jag och Stella på promenad med Mats och Samsam, det är så jävla kul att se Stella och Samsam leka. Han visar så tydligt att det är hon som bestämmer, coolt som fan. Hon visar tänderna, jadå springer han fram och slickar i mungipan, alla andra brukar visa tänderna eller bara lägga sig. Han verkar vara så himla språksäker. fast i nästa sekund så hoppar de runt och leker eller han har ner henne tillbaka när hon har haft ner han i snön. Grymt.
Synd bara att jag har så svårt att umgås för mycket med mitt kära ex. Har verkligen skitsvårt för det. Jag lackar så himla lätt ur, eller blir lätt spydig. Får verkligen bita mig i tungan och hålla tillbaka när jag känner att spydigheten kryper fram... Hehe
Men det har gått bättre än väntat. Och inte för jobbiga känslor som väcks till liv.
Det är ju faktiskt längesen vi var ihop, och tack vare vårt förhållande så har jag blivit ganska grym faktiskt!
Mer självförtroende och har verkligen börjat bli en egen person. Tror verkligen inte jag hade kommit såhär långt om det inte vart för att jag mådde så dåligt!!

Nu till annat... Tänkt ta mig an att träna lite lydnad med Stella strax, hon har vankat av och an lite nu en stund. Tror hon behöver nåt att klura på, har ju faktiskt tränat ganska mycket de senaste dagarna, bara att keepa up the good work och fortsätta. Hon e ju grym just nu. Sök är dessutom verkligen HENNES grej!

Ska dessutom köpa en "target stick" sen, har kollat lite hur det går till, och det verkar vara enkelt, tänkt iofs mest på Texas, men tror att lydnadsträningen överhuvudtaget kan gå ganska mycket bättre.

Texas ska jag köra lite preparatsök med sen efter att jag å Stella har tränat, så hon inte blir allt för avundsjuk, de blir så jobbiga då...

Allt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar