fredag 10 december 2010

Lycka i kroppen.

Den bubblar och sprudlar och jag vet inte vart jag ska göra av mina känslor. Vi var ute i skolan på för-och eftermiddagen och tränade lydnad med hundarna, jag och Linda.
Tanken var först att vi skulle träna sök, men det var nästan -20 ute, så det blev lydnaden istället. Linda passade också på att träna utställning med Nellie. Det var grymt att se!
Stella gick väldigt fint i början, för att sedan bli väldigt ofokuserad, men det har nog mest att göra med att vi inte tränat på länge.
Texas position har blivit grym, tack vare klickern. Och gå fot kan han nu. Dock bara korta sträckor, och utan koppel, men ändå. Det är så stort framsteg med honom!! :-)

Träffade också Uffe och fick tillbaka prov och inlämningar, beröm fick jag också. "Ibland är det verkligen kul att vara lärare, speciellt när man får sån här fin läsning." Gissa om jag blev rörd?!
MVG På inlämningen och VG i kursen. Jag är fortfarande i Chock! 51 rätt på hundrasprovet. Jag är helt förvånad över mig själv, men så JÄVLA nöjd!
Det går framåt.
Och snart ska jag åka hem också.
7 dagar kvar och några timmar, sen ska jag kliva på tåget hem!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar