onsdag 8 december 2010

Preparatsök.

Nu har vi börjat!! Texas ska hitta Timjan (ja, kryddan). Vi har haft vårt första övningstillfälle, och eftersom jag inte vet hur det ska gå till, så tror jag att det gick bra!

När jag vet hur man tränar in och hela faderullan, då ska jag lära dem båda, men först å främst Stella att söka kantareller!
Förstår ni hur mkt vi ska vara ute i svampskogen till hösten ifall de lär sig!? Hela släkten kommer ju ha mängder med svamp i sånt fall! :-)

Till imorgon ska vi ha läst en text om just preparatsök och förklara de olika termerna. Det var inte så jätte svårt, jag har faktiskt redan börjat! Dock måste jag ut med hundarna före jag ska träna, så jag kommer inte hinna läsa klart den innan det. För Tess blir ju sur om jag kommer för sent :-P

Jag har fått erbjudande om ett rum som jag funderar på att flytta in i, behöver köpa en billig säng då, för det finns ingen.. Jobbigt, men ju helt ok. Jag vill inte bo på skolan. Så allt kan nog ha löst sig till nästa termin! :-)

Känns som att det funkar igen. Saker och ting, livet, allt!
Längtar efter nästa fredag!! JAG VILL HEM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar