lördag 11 december 2010

Julmarknad!

Jag har vart på julmarknkad med Tess och Linda på skolan idag. Det var jätte fint och fanns massa fina saker!! En Dalmatin uppfödare som linda känner var där och sålde hundfiltar som hon sytt, de var jätte fina, så jag råkade köpa en rosa sån till Stella. Med dödskallar på. Ska nog beställa en likadan fast blå sån till Texas senare!
Och så köpte jag också torkat renkött till mamma och pappa! Mums, jag hoppas de blir glada!! :-)

När jag kom hem hade hundarna ätit upp mina 2 lipsyl som jag visst hade lämnat inom räckhåll, men jag får skylla mig själv. Jag vet ju att de gillar fettet som är i. Och som tur var, så var det försvarets och Weledas som jag hade :-)
Nu däremot, så vet jag inte vart jag har mina andra. Men de borde väl ligga i nån jacka eller väska.
Som straff så blev det kloklippning. Var mer än en vecka sen sist, men det verkar som att busandet i snön slipar ner dem, för ingen av dem hade så speciellt långa. Sen har vi ju vart och tränat lite i träningshallen i skolan, som har ganska grovt golv.
Kloklippningen går verkligen jätte bra med dem båda. Det är inte alls som förut, att de springer iväg när det är dags, utan de kom när jag kallade på dem och jag börjar numera med Texas, och så får Stella se på. Massa godis får de när det går bra och de slappnar av. Det har blivit lite som en godis/mysstund, efetrsom de båda får ligga i mitt knä medan jag gör det. Och eferåt så myser vi och de får äta godis tills de är helt lugna. Förr ville Stella inte ens ta emot godis varken före under eller efter jag klippt. Jag bara älskar våra framsteg!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar