söndag 17 april 2011

Träning har det blitt idag

Blev uppringd och tillfrågad ifall jag kunde ta natten på jobbet, och efter lite betänketid och tillstånd att ta med mig smågrabbarna så tog jag den.
Inte så jobbigt faktiskt, bäddat när jag kom och alla ungdomar sov så det var bara att hopp ner i sängen. Jag sov som en stock. Sen var det en god frukost och sedan blev jag avbytt!

Tog en runda med killarna och mötte mamma o pappa som var på morarundan med Stella, sen for jag till Brukshundsklubben i Gnesta för att träna med ett gäng tjejer jag aldrig träffat förut, bara pratat lite med på nätet.
Det var jätte skoj!
Så himla kul att träffa lite nya människor! :-)

En hade 2 Staffordshire terriers, en hade en rottis och en staffordshire och en hade en boxer!
Fick prova få igång rottis hannen på ca 50 kg och jävlar- Han var svår att få igång, men så jävla stark. Trodde jag skulle bryta ryggen när han hoppade på mig :-)

Med Stella så var det lite linförighet vi tränade, ställande, hopp och rutan. Kan nog ha råkat klämma in mer däremellan, men det var inte meningen.. :-)
Med Texas var det linförighet (yttepytte lite) och så läggande och ställande under gång.
Zach tränade jag lite kontaktövningar och inkallning, plus att vi busade MASSOR! Han är ju så himla rolig att kampa och busa med, han har en sån jävla fart!! :-)

Efter så gick jag ett litet spår med Texas som legat i kanske mer än 30 min iaf, jag glömde att ta tiden :-)
Men han hittade varenda apport, och tog vinkeln helt klockrent. Imorrn blir det till att spåra på riktigt med dem!! :-)
Jag längtar!!

Strax ska vi nog ut och springa, jag känner mig lite taggad. Syrran å pappa var ute medan jag var borta, så nu ska väl jag se till att vara lika hurtig jag!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar