söndag 24 april 2011

Hade det inte vart för ödet

Och dess dubbelbokningar, så hade jag blivit valpägare nästa vecka. Tur i oturen måste jag nog säga.
För efter att ha haft lille Zach hemma så märker jag hur mycket tid mina hundar vill ha, de behöver och vill ha så mycket mer än vad jag fattar.
Texas är supernöjd för tillfället, och skulle han inte vara det efter den här dagen så skulle jag ogilla honom.
Dagen har bestått utav 1 och 1/2 timmes skogspromenad med bus, bad och jaktlek av olika dess slag.
Efter det blev det häng i trädgården, lite prinskorvar, lite träning, lite mer bus, lite godis sök. (Glöm inte aktiveringsleksakerna som ligger i trädgården, påminnelse till mig själv!!)

Sen lurade pappa med oss på cykeltur, Morarundan som vi avslutade med glasshäng och titta på folk uppe i "centrum". Innan vi kom fram dit så träffade vi Simbra med husse som vi pratade med lite, Vi med husse, Texas med Simbra. Stella lite med alla. Hon pratar så mycket nuförtiden!!
Köpte den lilla kartongen från GB glass med 4 ispinnar och 2 tatueringar i. 4 skall av 5 möjliga fick den. Mums. Hundarna uppskattade den med efter en lång cykeltur!!

Efter det blev det inte mycket mer. Lite rastrundor, men nöjda är de för det.

Men jag kan ju inte låta bli att längta efter min HH valp. Längtalängtalängta!!! Men jag tror jag ska ta å ringa kenneln, prata med henne och säga att jag vill ha en om ca 1 år, då borde det mesta ha styrt upp sig :-)

Som vanligt svävade jag iväg massor och glömde bort vad mer jag tänkte skriva om allt.

För övrigt så är det från kenneln "Canine for use" som jag vill ha valp ifrån, om jag nu inte redan upplyst allt och alla om det. Samtidigt är jag dock lite nyfiken på "Havrevingens" hundar... Men men... Jag har tid på mig att fundera. Kanske bäst att inte prata med någon än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar