tisdag 12 april 2011

Grymt givande dag

Över lag, men speciellt på valpkursen som jag och Fia assisterar på... Massa nya grejer om hur man lär in gå fint, och det var skit kul! Men så mycket nytt för oss, så det var helt sjukt.
Nu har jag massa nya upplägg för hur vi ska träna med våran projekthund Rike :-)

Dessutom funderar jag på massa andra saker!
Jag var ju å köpte koner idag, dels för att komma på lite nya roliga saker att träna med hundarna, t ex rallylydnad, för det kan ju vara roligare än vad det ser ut... och sen för att träna in "rutan" i LK2:an med Stella. bara för att ha lite fler moment då vi båda lätt tröttnar på de vi har :-P
Att träna samma 8 moment dag ut och dag in är ju inte världens roligaste! Vi vill ha nåt med mer fart i, men inte agility! Jag har inte minnet för det. Hinderkombinationer, hej kom och hjälp mig!
Men rallylydnad, där står varje moment vid varje station längs banan, så man behöver inte kunna memorera det... Så nu ska vi se. Dessutom kan det göra så att hon tycker att den andra lydnadsträningen också är roligare! :-)

Jag ska nog se till att komma på lite roliga saker att göra med henne. VI VILL HA FART!

Imorgon ska vi ha om "Svenska skyddet" i skolan, 2 timmar föreläsning och prova på. GRYMT! Och så får vi reda på skillnaden mellan det och IPO nu!
För mig känns det som att det finns mer användning för Svenskskyddet än IPO, i och med att IPO meat bara är framtaget som en ren tävlingsform. (Vågar inte skriva förkortningen av svenskskyddet :-P)
Nä nu börjar humorn bli kass så det e dags att sova snart.

Håll tummarna för att Zach ska med hem förresten, för det e inte 100% säkert längre, och jag vill jag vill jag vill. Jag kommer fan gråta floder annars, för jag vill ha den där lilla raringen i mitt liv!!
Att träna med honom är faktiskt ganska så givande, men jag känner att jag inte vill och orkar i och med att han inte ska bo hos mig och det är inte ens säkert att han ska till min vän och det känns bara onödigt att träna upp inkallningen och gå fint med han när de andra som ska ha han kanske inte bryr sig, kanske inte har samma kommando, och kanske inte ens älskar hunden!
Snart grinar jag igen. Så, nu god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar