onsdag 13 april 2011

Dagen har blivit en kompott av känslor

Ganska grinig morgon med ännu grinigare jag i skolan. Kändes som jag skulle grina bara nån kollade på mig. ber alla om ursäkt för mina otrevliga ord.

Vid halv sex skulle vi träffa Rike och Sanna (en av orsakerna till dåligt humöret, stressen över att vi aldrig hinner ses... Och att folk måste påminna om hur viktigt det här avsnittet är, trots att jag/vi vet det. STRESS)
Före träffen med dem så hann jag inte med så mycket. En snabb promenad med hundarna och sen slängde jag de kläder på sängen som skall med hem, åt en frukt tallrik med keso till middag, packade hundarnas väskor (ja, de har egen, Zach har en som ska med till hans ev nya hem, Stella och Texas har en med deras mat, leksaker, filt, borste, godis etc. ja, jag e störd.)

Stressa iväg och hann att komma dit före dem och för att möta upp Linda innan och prata igenom vad vi skulle göra osv.
Sen kom de, och jäklar vilken skillnad, och hon säger själv att hon märker den. Det är ju så man blir lite stolt. Vi testade lite grejer, gick lite för att se hur de gått framåt och visade lite grejer hon kunde göra för att öva kontakt och för att lugna han, då han är lite ivrig och stressad...

Efter det så drog jag och Linda och sprang/gick i rask takt med hundarna i förarbälte och det kändes så himla underbart! Fint väder, sol, lagom varmt/kallt, och hundarna betedde sig fint. Inte alltför mycket trassel och Stella röjde loss i skogen, rullade sig i ljungen och snön, badade och jagade ankor. Ibland har hon fart, bara inte när och där man vill ha den.
En timme var vi ute, kanske mer.

På vägen hem så ringde jag pappa som var på kalas hos lillebror som fyller år, 24! Min grabb!! Jag sjöng för honom, och Stella hon blir så taggad när man sjunger "ja må han leva" :-)
Kändes underbart att prata med honom, längtar verkligen efter att träffa honom när jag är hemma!! :-)

När jag kom hem så blev det ett bad och lite mat.
En öl i badet och så har jag packat, och pausat i packandet och pratat i telefon med Linda och Zandra. Mina fina tjejor här!
Nu har jag äntligen packat färdigt, andra ölen är nästan tom och jag håller på att somna sittandes. Hundarna är helt slut. De ligger upp och ner här och där.
Jag ska ut med dem strax, innan jag somnar.

Jag hade lagat mat som jag skulle äta efter badet,men konstigt nog så är jag inte hungrig. Det verkar som att det räckte med frukt och keso.
Kissa hundar nu, sen tack och god natt.

En lektion har vi imorgon. Avel och uppfödning. sen bär det av hem.
Alva gör mig sällskap i bilen!!
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar