söndag 17 april 2011

Kvällspromenad

till moster och kramade om Kusin S och mormor och moster! Mys!
Jag och mamma gick med endast Zach medan pappa hade kvalitetstid med Stella och Texas :-P
Zach behövde nog också lite egentid, och det blev massa bus och lek. Nu på kvällen har jag gjort rent öronen på han lite eftersom han har kliat massor i det ena. Tyvärr har jag glömt öronrenset hemma i Umeå, men det kanske var gegga som lossnat sen sist. Han myste massor. Tänk att hundar kan tycka att det är lika skönt att pilla öron som jag :-P
Alla hundarna är trötta och myser, suckar och snarkar, och snart är det även dags för mig att snarka. Tänkte bara ta mig ett bad först och kanske släppa ut hundarna på sista kissen om de vill det. Men vi kom ju hem vid halv nio, nio och jag ska upp tidigt imorgon.
Möte imorgon och sedan ut i skogen och spåra med hundarna.
Det är kanske min framtid som avgörs då... :-P

Herregud, jag har inte haft en lugn stund sen jag kom hit. :-) Och jag älskar't!
Måste ju dock ta mig lite tid att plugga, fukteksem ska min "patient" ha på examinationen, så jag får väl ta och läsa på lite till om alla eksem och gå igenom en extra gång hur man visiterar och kollar igenom hund.
Dessutom så måste jag skriva lite mer på projekt arbetet och projekthunden. Mycket nu med andra ord. Men det är ju bara 8 veckor kvar, eller nåt sånt... :-s
I fredags var jag runt halva Järna på promenad, träffa Minna, gick till pappas jobb å fick skjuts hem, var på loppis med pappa och hundarna. Hundarna var f ö väldigt duktiga och ja, mycket duktigare än vad jag trodde. På kvällen var det middag med mamma o pappa, syrran och hennes pojk. Och öl i Stockholm med vänner på kvällen. Mycket, men det är så jag gillar mitt liv.

Stugan igår och kollade hur det går med renoveringen. Blev ju fuktskada precis när renoveringen blev klar, så nu ska de fixa allt, men precis likadant som det var innan. Gick promenad runt området och checka läget. Träffade 2 söta, nya hundar. En tysk jakt terrier som var helt galen och en amerikansk bulldog tror jag det var. Hon verkade lite blyg och försynt.
Sen så drog vi till vår underbara sjö, där vi grillade korv, jag och pappa och hundarna röjde runt, och fick emellanåt i sig en jävla massa korv. Hm. Konstigt att mina hundar är bortskämda?? :-P
Och idag var det fullt upp igen som sagt och jag börjar bli ganska trött. Ser fram emot en galet fullproppad dag igen imorgon :-)

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar