tisdag 19 april 2011

Slappar dag

Har vart ut på promenad efter frukosten, kom hem till tolv tiden och la mig att sova en liten lur. Blev väckt när mamma, mormor och kusinen kom, men inte av dem, utan av hundarna. What else liksom?
Knäppa byrackor idag, skäller på allt. Man skulle ju kunna tro att de var understimulerade om man inte visste bättre.

Soppa och nybakat bröd till lunch med gänget, mamma bakade nämligen bröd så jag hade nybakat både till frukost och lunch. Rara mor.

Klippte klorna på Zach ute, det har gått utför igen. Kan ha tagit för många på en och samma gång, han bet mig och skrek, jag råkade då klippa i pulpan. Det är bara att börja om från början med kelkalas och mängder av godis. En klo i taget.

Fick låna pengar av mamma för att köpa de smås dyra mat igår, för som vanligt när jag ska vara borta, så hade jag räknat fel. Tur man kan skylla på att jag gått i Waldorf skola :-P Maten tog slut redan igår. Vill ju kunna skicka med lite mat med Zach sen.

Nu har mamma dragit och skjutsar hem mormor och kusinen, hundarna är lugna igen och sover. Stella fick jag borsta av innan hon fick komma in eftersom hon som hennes dagliga rutin hade rullat sig i gräset. Hon fäller mycket nu, så det kanske kliar i pälsen.
Nu är det till att slappa ett tag till, sen funderar jag på att fara ut och cykla. Vi har ju faktiskt kastat lite boll i trädgården, Zachs favorit sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar