tisdag 23 november 2010

Vissa dagar är jobbigare än andra...

Spelar ingen roll på vilket sätt, en del är bara värre.
Jag tror att jag har lyckats sova bort tårarna som brände på insidan förut, men jag vet inte. De kanske kommer tillbaka ikväll.
Jobbigt i skolan, på många sätt.
En del fattar liksom inte när det räcker, det verkar som om de verkligen vill skada människor, tycker om att stå där och titta. De bara väntar på att det ska hända. Explosionen. Och sen låtsas de som inget. Som om de inte gjort ett skit, trots att de ignorerat, sagt elaka ord och bara fortsatt hela tiden. Klaga klaga klaga. Det jävla klagandet på alla andra. Dags att ta en titt och städa upp på din egen bakgård..

och nu pratar vi bara om hur första lektionen kändes. Den andra pratade vi om blodomloppet, hjärtat, lymfarna. Börjades prata cancer, lymfkörtlar, och det enda jag kan se framför mig, och har i huvudet hela tiden var Ella. Varför förstår jag, vi pratade om allt som hon har kämpat emot, men även efter att vi pratat färdigt så kunde hon inte försvinna ur mina tankar.
Det är verkligen mycket tungt nu, på många sätt. Kan hon ha varit där och försökt att få mig att vända andra kinden till, att inte bry mig om idioterna, utan mer om studierna...?
Jag flyttade ju hit för att förverkliga min dröm, jag var lycklig. Och nu är det några småsinta människor som håller på att ta lyckan ifrån mig. Jag vill inte det.
Jag orkar inte plugga när jag har stress i mig hela tiden. Det räcker med stressen inför proven, men stress för att vara rädd för vad mina hundar gör och inte gör i en klass där alla äger hund. jag orkar inte. Sån stress ska jag inte behöva känna. Vi är alla där för att det här är vår dröm och det vi vill i vårt liv. fan att man ska förstöra för andra och göra så att drömmen känns som en mardröm för andra.

Och nu kom tårarna fram.

Jag ska ta hjälp av Ella. Jag ska ta henne till mig, krama henne så hårt så att hon aldrig mer kan försvinna och hon ska få ge mig all styrka som hon kan. För hon har gett mig mycket styrka och mycket hjälp. Nu saknar jag henne mer än på länge.
Hon kommer inte komma tillbaka, men snart så kan jag iaf hälsa på hennes grav.
Och herregud så jag längtar efter att få komma hem, till mamma och pappa!!
Och till mina vänner! Mina syskon! Jag bara längtar och längtar!
Jag saknar alla så fruktansvärt mycket!
26 dagar kvar (men jag är kung på att räkna fel). Sen är jag hemma!
Först en lång lång tågresa, men den kommer förhoppningsvis inte kännas lång!
Jag har ju hundarna (förhoppningsvis lugna) och så Alva som är ett fantastiskt sällskap! Jag längtar efetr att träffa henne med!

8 kommentarer:

  1. Jag vet ju inte hur man gör!

    SvaraRadera
  2. Men nu har du gjort det. Jag måste bara godkänna dem först!

    SvaraRadera
  3. Vissa människor mår så dåligt själva att dom måste psyka ner andra och klaga på andra hela tiden för att må bra och känna sig bättre själv!...Stå på dig gumman!!Finns här å det vet du!!!Kraaamaar

    SvaraRadera
  4. <3
    Charlie brukar säga: Ge dom inte makten att få bestämma hur du ska må!

    Klart Ella var där och stöttade dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Du säger emot dig själv. "Mitt liv- min skit". Håll skiten för dig själv då och sök hjälp om du har det så jobbigt.

    SvaraRadera
  6. Anonym:

    "Mitt liv - min skit" behöver väl absolut inte betyda att man ska hålla skiten för sig själv? Jag tolkar det mer som: "Mitt liv, min skit, jag får deala med det..." Vad är problemet med att skriva av sig? Kan det inte vara så att det ÄR hjälp att skriva av sig?

    Tänk ett steg längre och sluta lägga in värderande ord (ex. sök hjälp OM du nu har det så jobbigt. Om blir i detta fall väldigt värderande och jag uppfattar det som att du inte tycker att Jadan har det jobbigt) om du ska använda värderande ord kan du väl ändå sluta gömma dig bakom anonymitet?

    SvaraRadera
  7. Vissa dagar är jobbiga. Och jag tycker din inte ska bry dig om vad andra säger. Förstår det där med stressen med hundarna i klassen. Den har jag med! Jag har fått kännslan många gånger att ingen tycker om mina hundar rikigt, att det är n fel på dom typ. Visst ska man inte brysig och visst kanske inbilar jag mig mycket! Men den stressen är jobbig!

    Döden har jag varit med om och den man har förlorat kommer man alltid att sakna. Saknaden är ibland så mycket mer en vissa dagar. När jag saknar min mamma så brukar jag skriva ett brev om mina bekymmer och allt möjligt. sen går jag ut och Bränner upp det.
    För mig känns det som om man sikar det till henne på nått sätt. sen känns det alltid lite bättre.

    Kram Charloth

    Och till annonym:
    Det är en blogg!
    I bloggar skriver man det man känner och tänker!
    Tycker inte att hon säger imot sig själv efter som det är hennes blogg där hon skriver om sitt liv och sin skit!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker "anonym" ska sluta trolla andras bloggar. Kanske göra en LurifaxFlux istället...
    Stå på dig Jadan! Låt inte skiten trampa på dig.

    SvaraRadera