söndag 21 november 2010

Bra avslutning på en bra helg...

Lite sovmorgon och sedan en god frukost. Gick och köpte nybakat bröd och 3 skivor pastrami skinka för mina sista slantar, och sen njöt jag av min frukost! 4 mackor, en kopp the och en kopp svart snabb kaffe. MUMS! Så kom jag igång till slut...? Nästan. Låg och slappade i sängen ett tag till och sen packade jag in hundar och mig själv i bilen och drog till klubben och mötte upp Linda, Marie och Emma Kinnunen.
Lydnadsträning i massor.
Fick se Lea springa slalom. Vilken taggad hund! Sen provade jag gå fritt följ med henne! WOW! Jag är verkligen inte van vid att en hund trycker sig så mot en när man ska gå fot, men för fan vad ballt! Jag bara ska ha en så arbetsvillig hund! Jag ska!
Kenneln hon kommer i från, Freak Le Chics ska ställa på söndagen på Stockholms hundmässa. Om jag ska spana på dem!! Och visa mamma och pappa vad det är för sorts ras jag har förälskat mig i denna gången!! :-)

När vi var klara med tränandet så släppte vi Alla hundar utom Stella (min sk surfitta) att leka och Texas föll som en fura för Lea! Åh så kär han blev.. Följde henne överallt och uppvaktade henne. När hon sa ifrån en gång så gick han över till Enya, men återgick fort till Lea. Så fina!
Jag bjöd på mina kakor jag bakade igår och sen for vi hem!

Höll på att svälta ihjäl efter ett tag hemma, så kom jag på att jag inte ätit sen frukost, så jag gjorde fläskkottlet och ugnsgratinerade tomater med wokgrönsaker med ett täcke av ost över sig och kotletten. Gullig familj det där. Gott som fan.

Blev grymt godissugen efter allting, men tog och tränade lite klicker i korridoren med hundarna var och en för sig. Vår lärare Helena sa nämligen att det inte är bra att göra det med hundarna i närheten av varandra, det kan bli fel då...
Så där satt vi i korridoren, först jag och Texas, klickade in han att göra en sak i taget, inte sitta-ligga-sitta-ligga-rulla som han brukar försöka med, och det känns som att vi fått in det lite. Sen fick Stella komma ut och då var det först bara att bekanta sig med ljudet, vilket hon kände igen. Så då tog jag fram apportbocken. Varje gång hon gick emot den eller nuddade den på nåt sätt så klickade jag och hon fattade fort!! Nästan så att hon tillslut tog den i minnen. Men jag ville inte tvinga henne till nåt, så vi la av medan allt gick bra. Tänkte kanske fortsätta imorrn i skolan om jag får tid över. Det här var kul. Iaf när det går bra!! :-)

Nu ska jag se om filmen "killers" har laddat färdigt, ska streama och kolla på den. Sen blir det dusch och lite läsning om blodomloppet!

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar