söndag 28 november 2010

Bra helg alltså.

Var i skolan och tränade och pluggade, mest tränade lydnad och hjälpte Linda lite. Och så vart det en lång promenad i snön med hundarna, eller inte så lång egentligen, utan den kändes mest lång. Runt -15, 20 grader nånting och det blåste som fan. Vi höll alla på att drunkna i snön, förutom Linda, som inte hoppade eller drogs ner i diket fullt med snö! Hon stod och skrattade åt oss andra istället!
På kvällen vart det öl på Pipes med Linda och hennes vän Mårten. Skönt att få hänga ute bland lite folk och dricka öl. Blev dessutom bjudna på varsin av en trevlig karl som tyckte att vi var bra människor.. :-P
Lyckades fixa billig taxi hem, eftersom jag och Mårten visst båda bor i Ålidhem, fast varsin sida av centrum, plus att det var 2 till som hoppade av innan oss.

Lördagen så låg jag mest i sängen, hundarna med, och det var de ganska nöjda med.
Var upp vid kl 8 första gången, men då ville ingen upp med mig, så då gick jag å la mig ett tag till. Kallt, snöigt och blåsigt. Ingen tyckte att det var jobbigt att stanna inne i sängen :-)
Dock sprang vi ut en lite längre sväng på kvällen, då Texas försökte smita hem medan jag å Stella tränade och busade. Ibland gillar han oss verkligen inte.

Idag (sönd) var jag med Linda till Vännäs och såg när hon tävlade i lydnadsklass 2, deras debut. Och det gick ju ganska bra. Zandra i klassen hade också vart å tävlat tidigare på morgonen med sin aussie Ozzy, och det hade verkligen inte gått bra. han hade bommat allt förutom apporten och tandvisningen tror jag hon sa.
En tjej var helt dum i huvvet, och var förbannad på sin hund redan från början eftersom de bommade platsliggningen. Hon störde alla de andra, höll sin lilla terrier över kanten (det var i ett ridhus)ner till planen.
Helt störd.
Sen lekte hon jätte mycket med hunden mellan momenten, nästan så hon behövde brotta ner han sen. Han sprang frivarv och fram till tävlingsledaren mm. Efter apporteringen kastade hon iväg apportbocken åt han igen, precisa när tävlingsledaren skulle hämta den. Hon fick utskällning av domaren, mm mm.
Helt... hm. Oacceptabelt?

Min bil, som stått hos Linda hela helgen startade när jag skulle åka därifrån! WOW säger jag bara! I love my car... Lite grann iaf.
Tog en ganska bra promenad med hundarna när jag kom hem, båda fick köldkramp i benen, och båda hade bråttom hem när vi var på väg hem.
sen var det slappa, och laga mat. Jag var verkligen värd en ordentlig måltid efter den här dagen! Falukorv i ugn med potatis och grönsaker, matvete, keso och bladspenat! Så jäkla gott.
Sen var det ut med hundarna innan jag somna och då blev det lite träning, jag blir ju så inspirerad när jag avrt på tävling!
När vi kom in fortsatte vi träna. Stella fick vara i lägenheten medan jag tränade klicker med Texas. Det går inget bra. Jag försöker få in en bra placering, att han ska sätta sig närmare mig, och komma in rätt på inkallning, men nej. Klickar jag när han sitter rätt, så börjar han hoppa eller backa, som han alltid gör. Inget verkar gå in i den där hunden för tillfället.
Stella däremot tar apporten iaf i 1-3 sek nu. Bara att fortsätta klicka in det!! :-)
Gör man det med glädje och mängder av positivitet så går det!
Så jävla synd att jag inte har orkat att lägga ner tid på det förut!

Försökte somna tidigt, men det gick inte, så nu skriver jag ist.
Har ätit lite knäckemackor och druckit thé, så snart måste jag väl kunna sova!!
Puss å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar