torsdag 12 maj 2011

Skjut mig snälla, men bara lite grann...



Vilken fantastisk dag det har varit idag, det var ju så jag inte ville att den skulle ta slut! Är helt mörbultad i kroppen och sängen har redan fått sällskap en stund. Vilket var dumt eftersom jag antagligen inte kommer kunna somna ikväll då. :-(
Men hur som haver... Vi har ju vart i skogen hela dagen med klassen och det har ju vart full rulle med sök-övningar, rallylydnad, inkallningsövningar, spårupptag, grillkorv, gå fint, bus etc etc...
Det var välbehövlig att göra något sånt här kul med klassen, kändes fan toppen! -Och jag längtar efter när det är min tur att hålla i en sån dag.
Fredag om 2 veckor är det min, Zandras och Y's tur att anordna en rolig utedag för alla andra och det ser jag fram emot. Det här var så himla kul, så det kan ju knappast bli tråkigt!! :-)



Men bakom allt det här roliga så smyger sig ångesten på, vi är inte klara med fördjupningsarbetet, inte heller halvfärdiga ens med projekthunden... Stress stress stress.. Men förhoppningsvis tar det sig snart. Vi lyckades ju iaf planera och börja skriva på slutet av fördjupningen igår, och har 3 dejter med Rike inplanerade, så förhoppningsvis ska det gå vägen.
Fördjupningsarbetet ska ju dessutom vara inne denna veckan, projektet om ca 2 veckor.



Och ångesten för att flytta hem. Jag är lite kluven där. Jag längtar hem till min lägenhet, till mina saker, till att få inreda och göra fint hos mig, att inte sova på en enkelmadrass, att ha MITT och kunna gå naken i MIN lägenhet. Jag vill kunna göra vad jag vill hemma hos mig helt enkelt.
Jag har projekt på gång när jag kommer hem, saker jag längtar efter att göra, mina föräldrar vill jag umgås med, kunna sitta på syrrans balkong å ta ett glas vin längtar jag efter. Det är så mycket jag längtar efter.
Men samtidigt så känns det så himla vemodigt att fara. Jag har så himla fina vänner här, så jag börjar nästan grina när jag tänker på att lämna dem.
Tänk att man kan få så fina vänner :-)

Nu ska jag återgå till lita tråkiga nyttosaker. Som att duscha och gå ut med hundarna.
Om inte vädret sviker så far vi nog ner på stan för lite miljöombyte...


De var ju med och åt korv, förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar