tisdag 31 maj 2011

Fortfarande kluven.

Trots samtal med fina Sofie som jag bara toklängtar efter. Och min lägenhet som jag har såna planer på att fixa fin! Ny soffa (fin soffa!), en stor fin garderob till alla mina kläder, nytt kök etc etc. jag längtar till det, men inte till Järna. Jag längtar till min familj, men inte till Järna.
Det finns så mycket underbart folk här som jag inte vill gå miste om! Men som sagt, jag stoppar ner dem i flyttkartonger när lasset går.
Drar av plåstret fort och far samma dag jag slutar tror jag, så får man festa dagarna före, eller helgen före. fan i helvete vad jag kommer sakna stället.
Men hemma med bra lön, med pengar och en billig bil (för första gången på några år) så kan jag spara pengar till först å främst en holländsk herdehund och sedan till ett hus eller lägenhet.
Fan vilka planer jag har.
Och jag hoppas på att kunna hälsa på alla mina fina nya underbara vänner oftare än sällan.

Blir sjukt sentimental av mitt glas vin här.
Och lycklig av den, och av att jag har städat fint. Dock kommer jag inte kunna få så fint som jag har hemma i min lägenhet. Och min stora säng! Jag saknar min stora säng ju! Då slipper jag slåss om sängplats med odjuren. Där har vi alla vår plats och vi får plats.
Nu ska jag njuta av ett glas vin till, jag är nyduschad och allt är nystädat. Njutanjutanjuta. Ibland måste jag bara intala mig själv att jag faktiskt får njuta av nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar