torsdag 12 maj 2011

Kroppsideal

En gång i tiden har jag vart för smal. Då tyckte jag det inte, men nu när jag kollar på bilder i efterhand så ser jag det.
Mina ögon var stora som tefat, mina bröst existerade knappt, min rumpa fanns, men var minimal. Jag var helt enkelt så som affärerna tycker man ska va, för jag kom fan i alla kläder, och allt satt snyggt på mig!
Kollade vad mitt BMI låg på, och det var 18,7, alltså underviktig. Idag ligger jag på 23,1 vilket är idealvikt enligt BMI grejen. Jag känner mig lite knubbig och är inte helt nöjd med min kropp, men jag är ju hälsosam. Jag får väl se till att röra på mig mer, för lycklig, det känner jag mig och jag är glad och på bra humör för det mesta, vilket inte var fallet när jag var smal, med andra ord en "skinny bitch"..
Jag vill ju fortfarande vara lite smalare och mer "fit" men då får jag bara se till att äta mindre skräp, för jag vet att det är där det ligger. Skräpmat, godis, chips och alkohol, det är mina laster det :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar