onsdag 23 juni 2010

En känslomässig berg-och-dalbana idag...

Skum dag alltså idag, blev så glad över att jag kom in på skolan så jag började gråta.
Sen var det bara att ta mig samman för att gå med hundarna, hämta pappas bil för att sedan åka och hämta brorsan.
Kom litelite försent, så han satt och väntade utanför jobbet, men verkade glad ändå.
Vi åkte och köpte munkar och åkte sen till Brandalsund för att fika och bada.

Redan när vi närmade oss badet så höll jag på att få psykbryt på Texas och hans pipande.
När jag skulle ta ut hundarna ur bilen, så praktiskt taget skrek hundjäveln.
Men Stella, hon lyssnade och väntade.
Men sen när båda var ute, så var det som om nån satt eld i baken på dem, och sprejat all världens goda lukter på varenda grästuva...
Gaaah!
Det blev bara värre och värre.
Stella drog nästan i mig i vattnet, kunde ju inte koppla lös henne förrän jag sett om det var några andra människor eller hundar där.
Koppla sen loss henne när jag såg att vi var nästan ensamma, hon sprang ut i vattnet medan jag bredde ut filten.
Så fort filten landat på marken så slirar Texas up på den, full med sand.
Bara att göra om..
Sen kom Stella, men jag hann precis få bort henne från filten.
Drog på Texas flytväst för att inte hans simupplevelse skulle bli alltför läskig, men det lyckades Stella se till att den blev, efetrsom hon skulle anfalla honom på en gång han kom upp ur vattnet-panikslagen, och sen även nerslagen av Stella.
Hundfan.
Latja lite med dem, och drog sen ut Stella långt ut i vattnet för att hon skulle få simma lite, men det var ju fan ruggigt långgrunt. Det hade jag glömt.
När jag släpper henne, skuttar hon genom vattnet och ställer sig bredvid filten och skakar av sig.
ni kanske kan fatta psykbrytet.
Hade detta vart en stbail dag, utan alla andra känslor, och allt.
Då kanske jag hade pallat detta. Men icke.
Satte mig ner på filten, efter att ha tömt min väska och filt, och skor på sand och vatten, och slog mig ner och plocka fram munkarna och smaskade i mig dem med bror.
Han var nog lite smått chockad efter allt som hänt med hundarna, för jag orkar ju inte beskriva precis allt i detalj... men vi kramades lite och skålade med våra pet flaskor.

Tog det lugnt och tyglade mina nerver en stund för att sedan dra till system bolaget för att köpa Rosé bubbel och en alkoholfri version till pojkarna.
Tvingar familjen att skåla för mig senare ikväll, för att jag äntligen skall klippa navelsträngen och flytta bort från denna lilla stad (kamomillastad) för att iaf plugga ett år. Får se om det året blir till två, och att jag kanske sen stannar där.
Det får tiden utvisa.
Jag börjar redan få ont i magen. Mycket mycket känslor i dag må jag säga.

Snart kommer systern också, så ska vi se om jag pallar att springa en runda med henne och far.
Kanske hänger med en stund för att sen avbryta och springa tillbaka, men det är ju iaf nåt.
Är liksom både upp till mig själv, och till vad hundarna pallar.
Det verkar som att de har fått solsting idag nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar