tisdag 29 juni 2010

Campingliv=svettigt liv. Men Öland is the shit.




Vaknade första gången vid halv tre och trodde att det var morgon, då var det fortfarande kyligt ute...somnade om, vaknade igen vid 4 tiden av att min jobbarkompis ringde.
Jag ignorerade samtalet eftersom jag trodde att hon var full... Men hon skicka sms och skrev att det var viktigt, så jag ringde upp.
Hon undrade vart bagarmossens djursjukhus låg, " i bagarmossen tror jag" svarar ju jag, nyvaken o allt. Hennes kusin hade visst blivit påkörd trodde de. Kunde tyvärr inte hjälpa mkt mer än att tipsa henne om eniro karta eller ringa dem när dem på bagis när de närmade sig.
Tog en runda med hundarna när jag ändå var vaken, gick o kissade, hittade 2 fästingar på Texas, gick och somna om. Texas la sig på syrran, men hon sov så gott, så hon vaknade inte.. hehe



Vaknade igen vid 8 tiden. Det var vidrigt varmt i tältet. Hela jag var svettig, och hundarna låg och flåsade. Syrran hade redan gått upp och satt utanför i campingstolen, Loke somnade om i hettan.

Jag lämnade Texas hos Syrran och gick och provade agility med Stella. Det var kul!! Men hon vågade inte springa i tunnlarna...



Igår när vi kom var det upptaget på banan hela tiden, hundarna var helstissiga eftersom det var ett nytt ställe. Körde lite lydnad med dem i rastgården då, för att få ner dem på jorden lite.


Idag är hundarna lugnare och finare. Trevligare helt enkelt.
Vi har pratat om att åka till Ölands djurpark idag, men med min brist på sömn, och värmen som råder, så skulle det nog inte vara nån höjdare. Så va bestämde oss för att mest bara hänga runt idag. De andra ska gå ner och bada, jag tänkte ta mig en hundrunda och sedan en dusch.
Kanske lite shopping, kanske lite natur... Trött är jag iaf. Får väl ta en kaffe sen. Det fanns en asgod kaffe på en mack, i en sån maskin igår. Espresso choko den smakade mest varm choklad. Ska kolla om de har den här sen...
Nice som fan iaf med semester. Slöttslöttslött.

Senare idag, eller imorgon ska vi åka och spela minigolf, eller bangolf som det så fint kallas nuförtiden. När JAG var liten så sa man minigolf iaf...

Går typ inte att lägga in bilder via mitt sd-kort på denna datan, så bilder kommer kanske när jag kommer hem.
Det är nog mer jag, än de få läsare jag har som tycker att det är kul.. haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar