fredag 12 augusti 2011

Valpträning

Har det varit på kvällen. Bosse lär sig fort men är också en galen valp där emellan. Men det är helt sjukt kul att se hans framsteg från en vecka till en annan.
Nu är han snart inklickad också så man kan träna hundmöten ordentligt.
Han är 6 månader och lika stor i mankhöjd som min Stella och väger nästan lika mycket. Helt sjukt. Skönt att se och höra att folk med en sån stor hund inser redan från början att de måste kunna ha kontroll på det och vill styra upp det INNAN det händer något. Han är ju så charmig dock, så han kommer ju undan det mesta.. Skulle han va min så skulle han nog bli äckligt bortskämd, så det är tur att han inte är det.

Tidigare på dagen har jag cyklat Morarundan med min kusin och med hundarna för att sedan äta lunch med henne och sen åka till Skärholmen med henne och min moster, tillika hennes mor, för att handla kläder till skolstarten. Och det var väldigt skoj.
Jag hade nästan glömt bort hur kul jag tyckte det var att shoppa när jag var så liten,men att se hur stolt hon vart över sina inköp fick mig att minnas. :-) rara unge!

Sen blev jag bjuden på middag innan jag flög vidare till valpträningen.

Imorgon ska jag jobba, och då även natt, men fram tills jag somnar så ska jag njuta bara lite av att det är helg med min glas med vin som jag fått i present! :-)

Har även fått en grymt snygg jacka idag.
Plus att jag fick hem lite träningskläder som jag hade beställt, så nu får jag fan sätta igång. Har man såna snygga träningsläder så måste man ju också vara grymt fit! HÄRLIGT!
Nu ska jag komma igång, igen.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar