tisdag 30 augusti 2011

Bra dag än så länge

Dagen har börjat bra, möte och planering.
Därefter fika med Minna och Linda på Lilla maräng innan Minna stack iväg till Stockholm.
Seminariet och promenad med hundarna därute med Linda, sen hem å slappa. Tålamodet på hundarna har börjat tryta, men om jag sover en stund så blir det nog bra.

Jag har också bokat tid för vaccinering av hundarna och för att få ett intyg av veterinären att Stella är kastrerad så jag kan skicka in till Folksam för att få rabatt på hennes försäkring där.
Beställt klövar och blod från De Vilda (Viltkött butik) har jag också gjort så Stella kan få lite viltspår.
Har pratat med en del jägare, men inga andra har haft klövar kvar, men de hade som tur är, så vi kan få hinna spåra lite mer viltspår innan snön kommer.
Med henne kan man nog dessutom spåra i snö utan problem :-)
Så nu är jag igång med det! Ska hämtas på fredag.

Efter jag hämtat blodet på fredag så ska jag ut och spåra med Mirna och hennes hund Kompiz, och om jag då samtidigt ska ha lektion för henne i spår så kommer nog Stellas få ligga ett tag :-) Texas, han ska få ett personspår, så jag inte sabbar hans intresse för personspår, ifall jag sen ska tävla med honom...

Jaja. Nu ska jag vila så jag inte råkar sälja hundarna om jag blir för trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar