torsdag 11 augusti 2011

Träning, träning,-tävling.

Tävling på onsdag igen, så nu har vi vart ute på klubben 2 dagar i rad och tränat både agility och lydnad.
Agilityn går fantastiskt för Texas, men sådär för Stella, hon tröttnar snabbt. Medan i lydnaden är det tvärtom.
Idag provade Loke på att få Stella att gå fot med honom.
när han sa "fot" så satte hon sig framför honom, tittade på honom och på mig och tyckte att det var jätte fel. När Loke däremot fick hundgodis av mig så gick det mycket mycket bättre!
Jag blev så sjukt stolt över dem båda!!

Imorgon tar jag nog en paus från tränandet och kanske hittar på något annat, eller så tränar jag sen på kvällen, men inte på klubben. Åker ut dit igen på måndag, sen jobbar jag tisdagen och till 15 på onsdagen. Sen är det tävling 17.30... Nu börjar bli nervös igen! Hjälp!

Men i Nyköping får jag back-up av Linda. Hon och Nellie fick efteranmäla sig, så då har jag nån att vara nervös med :-D
Till Gnesta ska jag dra med mamma å pappa och på Torsdag natt sen så kommer Linda hit!!
Haha. Det känns nästan overkligt!
Som jag längtar!

Nu ska jag slappa en stund innan jag tar tag i resten av mina bestyr.
Har städat lägenheten idag eftersom jag vaknade tidigt, har dammsugit å skurat och bytt sängkläder. Sen har jag bara disken kvar :-)
Känner mig ju riktigt huslig.
Det är så himla mysigt att vara i min lägenhet igen!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar