torsdag 28 juli 2011

3 dagar-i-sträck jobb

Det tar på krafterna vill jag lova! men att min nya soffa kom hem bara en timme efter att jag slutat jobba gjorde min dag alldeles fantastisk. Och att min kära syster ännu en gång ville hjälpa mig att bygga ihop helvetets ikea möbel gjorde dagen ännu bättre.
Sen nådde dagen sin absoluta höjdpunkt när jag fick för mig att träna Stella nu på kvällen. Hon var fantastisk!, eller snarare: HON ÄR FANTASTISK!
Går hon så fint på tävlingen så har vi nog vårat 1a pris. Och nu har vi ju inte tränat på JÄTTELÄNGE! Jag blir alldeles varm i hjärtat. Och att se hur nöjd och stolt hon är efter gör allt ännu ännu ännu bättre!

Tog och körde lite frittfölj med Texas också och han var duktig han med :-)
Så nu har jag 2 nöjda och trötta hundar.

All den överskottsenergi och understimulans de har brottats med den senaste veckan fick verkligen komma ut. Att vara en hardworking matte är fan inte lätt. inte när man har de här rara små liven.

Dessutom så mötte jag min granne på vägen ut som tyckte att Texas har blivit mycket lugnare och tystare inomhus, och det blev jag också jävligt stolt över. Trots att han vart helt galen de senaste dagarna, när vi vart hemma så verkar de inte märka av han så mycket som förr. Det känns skönt.
Kan ju kanske ha att göra med att vi inte vart hemma så mycket...
Men men... Får se i vinter vad de säger... :-) om han fortfarande är lugn och snäll då :-)

Jag fick beröm på jobbet också idag.
Jag e en sucker för beröm. Jag älskar att få beröm. Och jag växer i mig själv när jag får det. Inte så jag blir mallig, utan mer att jag trivs bra med mig själv när jag får höra att jag gjort något bra :-)
Dessutom tycker jag faktiskt om att dela ut beröm också, om det förtjänas. Då är jag inte sen med att berätta om jag tycker att någon är bra!

Nu ska jag försöka sova. Ska väll kanske till stranden med systern i morgon om vädret är fint. Blir väl min andra vända på stranden den här säsongen...
Jag kan ju inte direkt skryta med nån solbränna direkt:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar