torsdag 8 november 2012

Underbart!!

Vilken av och på knapp mitt nya lilla hjärta har. Hon började gå runt och mucka med de andra hundarna när de låg och tuggade ben i godan ro (visst, de stal hennes, när hon inte kunde ligga ner å tugga) men ändå. Så kom matte på... "Ååååh, lillan har ju inte fått leka/träna så mkt på kvällen" så jag tog med mig två kampleksaker ut. Lite gå fot, och mera lek, så var det värsta springet i benen borta... Och jag fick bara ett lätt bett i armen, ett i låret och ett lite mer rejält i lillfingret. Piraya. Att få ut kampleksak ur käften på den är inte det lättaste!! Tyvärr tror jag nog att det smarta lilla kräket snart har lärt sig att öppna leksakslådan själv. Hon har vart där några gånger ikväll å buffat å spanat. Men jag tycker att det räcker med 5 leksaker åt gången.. Meja håller inte med mig. Nu håller hon på att somna med en leksak mellan tassarna... Jo... Fick en mysig överraskning när jag skulle plocka upp hennes bajs! MASK! Bara att se till å köpa avmaskningsmedel åt alla 3. Suck å stön! Nu efter lite hjälp av mycket godis och ost, så har tabletterna gått ner. Nu ska jag bara vänta på att kycklingen som jag fick för mig att prova torka åt dem, ska bli färdig och sen kan jag sova. I värsta fall får det väl stå på lägsta hela natten... För sova vill jag. Konstigt hur mycket energi jag fick samma stund som jag skaffade valp. Förr sov jag minst 12 timmar per dygn.. Nu är det typ 6 och jag är mer pigg och glad än jag varit på länge. Det är nog alla timmar av utomhus aktiviteter och den extra gnutta kärlek jag får :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar