fredag 30 november 2012

Får skärpa till mig lite...

Har tröttnat på att folk tröttnar på att jag skriver så mycket om hundarna på min uppdateringsstatus på facebook. Så nu får jag väl skärpa till mig och börja skriva i bloggen istället. Då kan ju folk välja om de vill läsa eller inte. Nu på morgonen har vi i alla fall haft morgonmys. Meja har börjat förstå vad det innebär. Så imorse har hon först myst med mig, sen med Stella och sen med Texas :-) Hon har en liten tendens att se hur mycket av Texas, framförallt han huvud, som får plats i hennes mun... Det är roligt att titta på. Ikväll ska jag få inkassera en av mina födelsedagspresenter, i form av att gå på Jesus Christ superstar, och bo på hotell. Mysigt mysigt. Får se om vi hinner med lite julshopping också. Vi har båda vart förkylda och sjuka hela veckan, så vi får se hur mycket lajbans vi orkar med. Stackars pappa, han får vara hemma med hundarna. Alla mina 3 hundar. Jag är lite orolig för honom. Jag kan ju bli galen på dem, klart han kan det med. Det är ju trots allt första gången han har alla 3. Och dessutom ska han bo i min lägenhet, eftersom mamma får allergichock om alla 3 hundarna är hemma hos dem. Så¨då vart jag också tvungen att städa och byta sängkläder. Tror inte han uppskattar att sova med mjukisbyxor och tröja bara för att slippa känna allt grus :-P Jag har skrivit ca 5 sidor a5 papper med instruktioner åt honom. För han har ju bara passat de övriga hundarna i 6 år... iaf Stella, Stella och Texas i 3 år. Och vi har haft hundar själva. men med lilla yrvädret kanske kan behövas lite instruktioner. Och då har jag ändå skippat hela matinstruktionsdelen, eftersom jag har förberett deras mat. (Idéen fick jag från att jag frågade Zandra varför hon hade massa burkar med färdigportionerad hundmat i skafferiet, ifall nån skulle behöva ta hand om hundarna åt henne, såklart). Så nu ska jag börja göra samma sak... Nu måste jag hälla i mig kaffet och springa ut m Meja, tror hon är bajsnödig, så som hon tjuter. Hon ville ju bara kissa på lilla morgonrundan...

1 kommentar:

  1. Skit i Geiger de är idioter hela bunten. Det är väl frivilligt att läsa uppdateringar?

    SvaraRadera