tisdag 6 november 2012

Nu är hon här!!

Idag åkte jag ner till Getinge, utanför Halmstad för att hämta hem en ny medlem till våran familj... Meja heter hon och är en Korthårig Holländsk Herdehund. 5.5 timmar ner tog det, man måste ju stanna och rastas, både jag och hundarna... regn nästan hela vägen, vilket var tur i oturen, eftersom det hade vart trist att missa en vacker dag för att sitta i bilen... Allt gick super bra!! Inga sura miner från mina hundar när de träffades vid bilen eller när vi rastade oss på vägen hem. Sen fick jag lite bråttom sista biten och missade att Meja faktiskt sa åt mig att hon ville kissa, så hon råkade kissa på sig i bilen, när vi bara hade några få mil kvar. Men tänk, jag är ändå glad. Och tänk, det felet gjorde jag när jag hämtade Stella också... Så det kan gå.. När vi kom förbi hos mamma och pappa där "Välkomstkommittén" var, så började Stella sura ihop lite å vakta. "Jaha skulle den med på riktigt, trodde vi ba skulle passa'na..." Men efter det så har det gått bättre och bättre. Hundarna fick mat på en gång vi kom hem (sent) sen blev det en liten runda där det mest blev att springa runt och lära känna varandra... Meja tycker att Stella är lite hårdhänt, men det artade sig i slutet. Ibland kom Stella ihåg att det bara är en liten tjej, och inte en galen dobbis som lillebror Zicco var som vi hade innnan Texas. Det var nog där hon blev så hård :-/ Nu är klockan snart TOLV och vi ligger alla i sängen, och 3 av 4 snarkar (jag e fortfarande vaken)... Är så utmattad så jag är helt kräkfärdig... Minns inte riktigt om jag hunnit äta nåt idag eller druckit... Så nervös och uppspelt har jag vart.. Som ett barn på julafton.. Bilder kommer inom kort... Typ när jag vaknar igen. Nu ska jag också snarka snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar