torsdag 15 november 2012

Igår så lämnades Meja själv med de andra hundarna en längre stund för första gången hos mig. Vad jag vet så vart inget uppätet eller söndertuggat. Hade bara 3 supergosiga hundar som vill mysa med mig när jag kom hem. 45 min var det, och jag hann iväg och gå på kalas en snabbis och slänga i mig lite tårta. Idag hade jag behandling bokad för min trasiga kropp, och då provade jag igen att lämna dem. Lite mer än en timme den här gången. Och det gick lika bra. Sen vart det miljöträning. Hälsade på en gammal klasskompis som har 2 barn, gick på promenad med dem. Barnvagn, cykel med stödhjul, busande barn, sandlåda osv när vi var ute och hon var så duktig!! Lekte och grävde i sandlådan. Sprang runt med en hink i munnen och var allmänt tokig. Sen följde vi med in och blev bjudna på fika. Barnen hade varsin gunghäst som var superläskiga till en början (stora ögon och "päls") tur lilla damen är så nyfiken så att hon utforskar allt. Så det läskiga blev till roligt. Meja bjöds på innebandybollar och ostrullar serverade i en litenlitenlitenliten skål av lillgrabben. Sen lade han på locket på den lilla skålen också. Det var roligt :-) Att bära runt barnens dockor i huvudet var en hit också, för Meja. Efter ett tag så gick hon också och la sig. Jag är så stolt. Försiktig är hon också med barnen. Vill ju att hon ska klara av att umgås med barn utan att bli för stressad eller för glad, eller arg, som en av de andra hundarna.. Här ville man vara med bara. Stella ska ju bara vakta och valla. För Texas går det bra när han börjat lära känna barnen. Men i det här fallet skulle det gått fort för honom, det bjöds ju på ost!! Hemma och på promenad på eftermiddagen så hade båda damerna bomull i öronen när vi var ute. Bara bus och lukter i tankarna. Till och med för Stella. Så då fick jag till slut (flera gånger) helt sonika gå och hämta dem. Meja börjar redan testa gränserna. Och hon är envis som satan. Kommer nog få en till åsna. Jag var bjuden på kalas ikväll igen, kusinens barn fyllde 3 år. Ville inte utmana ödet med att lämna Meja hemma igen idag, så hon fick sitta i bilen, och komma ut när mostern tog rökpaus. Alltid lika snäll och fin. Av-och på knappen fungerar verkligen bra! För det mesta. Nu sover alla här, men snart ska vi nog ta en sväng upp till Järna. Gå. Jag är lite sugen på godis. Och djuren behöver ju ändå en kvällspromenad. Om jag absolut ska ha godis, så får jag då fan göra mig förtjänt av det. Jobbig när man börjat äta socker igen, då är det ju svårt att sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar