måndag 27 juni 2011

Österlen

Det underbaraste plejset på jorden i princip. Bortsett från Umeå då vill säga...

Hänger med brorsans barn, tog mitt första dopp idag, i havet. Har hängt med barnen hela dagen idag och ska göra det en hel del i morgon med. Herre jesus min skapare vad trött man bli av att vara med dem. Galnare barn får man leta efter :-) Fastern är stolt!
Fick vila en stund före middagen då ungdomarna tog över en stund medan jag la mig och sov i solen.
På onsdag åker jag hem och i morgon ska vi fira mamma så jag hinner med det med.
Hemma blir det att planera lägenheten, tvätta gardinerna och iordningställa allting så jag kan bo där.

Men nu tillsvidare ska jag koncentrera mig på här och nu, stress är det sista jag behöver när jag är på det mest rofyllda stället på jorden, för mig.
Kvällspromenaden igår kväll var den finaste på mycket länge.

Jag har bestämt mig för att jag ska styra upp min kropp så hela jag kan må så bra som möjligt och med det blir det en striktare kost och minst en rask promenad per dag. De andra kan jag gå i vilket tempo jag vill.

På fredag börjar jag jobba och det ska bli spännande. När jag var och jobbade i julas och påskas så kände jag mig som en nybörjare. Men jag kommer nog in i det snabbt igen.
Men som jag sa, fan jag ska inte tänka på annat än här och nu just nu.

Underbart väder har vi, hundarna har det bra och får flera långa promenader per dag, dock inte jag med dem, eftersom mamma å pappa stjäl dem när de går ut och går, men bra samtidigt så att det får all den uppmärksamhet och motion de förtjänar. Hoppas då också att deras muskler kan byggas upp till det bästa. Så de är snygga, speciellt Stella vill jag ha i sitt ässe när vi sen ska tävla. Har ju liksom 4 tävlingar inbokade nu framöver i sommar. Hoppas jag bara inte jobbar de helgerna som jag har tävlingar, för i sånt fall så får jag väl ta ledigt :-P

Nu ska jag snart skjutsa hem mamma o pappas vänner som har varit här på middag.
Peace out for now.

1 kommentar: