fredag 17 juni 2011

Home sweet home...

Typ isch.... Hemma hos mor o far å mellanlandar och blir lite ompysslad, sen blir det antagligen flytt av allt annat på söndag och ev börja så smått i morgon :-)
Men först å främst ska vi se på fotboll. Gruntisarna vs. Antisarna... det ska bli spännande!!!

Jag kom i alla fall fram vid 2 inatt. Resan gick bra, 8 timmar tog det. Lite bättre än sist med andra ord då jag var tvungen att stanna å sova en stund så den resan tog ca 10 timmar.
Imorse vaknade jag första gången när mamma å pappa gick upp, Stella var inne och pussade på pappa så han vaknade :-)
var upp å sa hej, sen gick vi å la oss igen jag och hundarna.
Vid kl 10 ringde det på hemtelefonen och jag fick lite panik, eftersom jag och pappa kommit överens om att han skulle ringa och påminna mig om att hämta brorsan på jobbet om det ville sig som så att jag skulle sov såpass länge.
Men nej, jag hade inte sovit så länge. Det var Minna som ringde och klockan var bara 10, hon tyckte att det var dags för mig att kliva upp och komma på kaffe hos henne.
Först pratade vi då i telefon i ca en halvtimme innan vi kom på att vi faktiskt kunde ta allt det över det där kaffet :-)
Så jag åt en ljuvlig frukost, ciabatta bröd med massa gott pålägg och en skål jordgubbar :-)
Efter att ha gjort mina morgon bestyr, så for jag till Minna, då hade klockan hunnit bli ca tolv.
Oj vad vi hade mycket att prata om och vi kom fram till att vi verkligen saknat varandra och att jag borde ta jägarlicens.
Massa kaffe drack vi också. det är min nya grej. Bra shit.

Hämtade brorsan som tyckte att det var väldigt konstig pappa som hämtade honom idag, och träffade även då några av "mina" gamla "brukare" som kramade om mig och saknade mig och sånt! Det kändes kul! :-) raringar!
Var förbi på pappas jobb å hämtade pengar till brorsans helgkit (chips å cola) och så köpte vi tårta också eftersom det var Islands nationaldag.
Mumsigt fika och mys.

Middag på kvällen med mamma, pappa, lillebror, syrran, hennes son och mormor. Alldeles fantastiskt mysigt med vin och god mat!
Fick se mormors nya lägenhet sen när vi körde hem henne också. :-)
Den var jättefin!! :-)

Nu sitter jag och klurar på vad mitt företag ska heta, för det måste jag ju komma på innan jag skickar in till Skatteverket... hmm hm hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar