måndag 3 september 2012

Namn.

Chattar med en vän som har svårt att komma på vad deras son ska heta. Kom på att sånt där måste ju vara riktigt jobbigt. Om jag får barn ska jag nog göra som man gör på kennlar, välja ett tema för varifrån man ska ta namnen ifrån. Typ "Den här gången döper vi ungen efter en Ost-sort, och nästa tar vi efter en korv-sort". Eller A-kull, B-kull, C-kull etc... Vad fantasilöst, men vad ska man inte göra för att rädda äktenskapet :-P http://www.fornamn.se/Vietnamesiska-namn/pojknamn/Dinh_Hoa.html Fick i alla fall den länken skickad till mig då... Hehe. Men jag hittade en del fina namn när jag sökte på Italienska namn. Så... Om jag skaffar en hane från en A-kull, så kan det ju bli en Aldo... :-) Det är så långt jag kan gå i mitt namnsökande, så länge jag inte har en man :-D För övrigt så har jag och Texas börjat på en Agilitykurs för nybörjare och en tävlingslydnadskurs där alla är på helt olika nivåer. Skitkul att han ska få börja träna igen på riktigt. Och att få nån annans syn på hur det skall göras igen :-) Stella verkar ha ont, och tar det mest ganska lugnt, men får sina små ryck vissa dagar. Kanske är dags att spåra med henne, så hon får tänka men inte vara så fysiskt aktiv :-) Yehaa. Kurs imorrn och onsdag då. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar