torsdag 6 september 2012

Ännu en dag med hundträning

Stackars Texas, ännu en dag med träning. Dock var det jag som var trött, han verkade i alla fall pigg till en början. Tills jag märkte att han inte klarade av saker han förut kunnat. Men efter lite repetition med vila emellan så gick allt skitbra! Däremellan hann han att springa in i kanten på en tunnel eftersom han var så fokuserad på mig. Kan i och för sig ha med gårdagens lydnad att göra. För mycket fokus på mig, för lite på hindrena idag. Men men. På slutet vart det övning med 4 slalompinnar, som han klarade bra från ena hållet, lite sämre från andra. Men när han väl klaradebåda relativt bra, så avslutade vi där. Sen hade vi som avslutning en tunnel med tre hopphinder på rad som gick alldeles utmärkt. Bästa kursklassen tränarn haft på länge :-) Imorgon blir det socialträning på Södertälje syd med Stella om matte (jag) orkar. Det är mycket nu!! Avslutade kvällen hos en vän med en flaska vin :-) Måste ju bara säga, att sen jag började med "Berocca", eller vad det heter så är jag ju verkligen pigg och fokuserad konstant hela dagen. Knappt så jag vet vart jag ska göra av all energi. Det är nsätan så jag blir orolig över mig själv. Tur att man kan välja att sitta ner eller inte en stund i alla fall. Dock blir det ännu värre om jag tar 1 ellr 2 koppar kaffe efter, men samtidigt skönt. Jag gillar känslan av att vara speedad. Jag har saknat den. det var typ ett år sen jag kände mig såhär pigg, men det kanske har med hösten att göra, vad vet jag. Jag älskar hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar