tisdag 4 september 2012

Hundträning.

Idag var det då dags! Texas första tävlingslydnadskurstillfälle. (Undrar om det ska särskrivas där...) Det gick förvånansvärt bra. Dock har han fortfarande (och kommer antagligen alltid ha) problem med apporteringen. Den är hård och hemsk och i trä. Så tycker han. Men! han bar den stora nästan hela vägen till mig, men den lilla som är för honom, den kunde han inte ta. Lite som Stella, fast hon har fetisch för små saker. Som igår la hon sig att sova i Texas nya bädd. Hon fick plats! I alla fall. Texas var grym på allt vi tränade på idag. Fick tips på hur jag ska få en bättre position på linförigheten. Dock så är det supervanligt att småhundar går en bit ifrån, för att kunna se sin förare ordentligt. Så jag får väl va nöjd med det jag har. Hon sa i alla fall att han var jätte duktig de gånger vi verkligen fick till det! Före kursen så rastade jag hundarna, och tränade lite position med Stella. Det gick bra, trots störningar :-) När alla andra kom och hon fick sitta kvar i bilen medan vi gick iväg och tränade så blev hon mycket svartsjuk :-/ Min lilla stora raring. Så! När vi kom tillbaka och det fortfarande var en del folk där, så tog jag ut henne för att träna lite linförighet och position igen. Och trots alla störningar så gick hon faktiskt bra! Hon gör mig så stolt när jag minst anar det! Så på torsdag så ska hon få vara med på hundpromenad, socialträning med de andra. Kan ju faktiskt vara bra för henne att göra lite också. Men då någonting som inte kräver för mycket. Och så kan hon få komma ut före och efter Texas träningar. Så nu ska jag ha hundträning 3 dagar i rad. Imorgon blir det Agility för lillemannen igen! 2 veckor sen sist. Men han lär ju vara lika taggad som vanligt, trots utmattning efter kvällens träning. Hoppas hoppas. Båda ligger i alla fall däckade nu, men som vanligt, sedan några veckor tillbaka så är jag pigg som en mört fast än det har vart full rulle idag. Men men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar