tisdag 17 april 2012

Valpbesök!

Idag har vi haft besök av en fransk bulldog valp-DEXTER! Jag har fått lova Stella och Texas att vi inte skaffar oss en egen, men det kan nog vara OK att passa. Började med att hämta upp Dexter på mattes jobb, och åkte sen upp i Linga-skogen och gick en morgon runda med alla. Det gick super bra med alla utomhus. Stella var lite hårdhänt och burdus som vanligt, så Dexter gömde sig först under bilen, men när Stella lugnat ner sig så kom han fram och tultade på efter oss. När alla gjort sitt, busat, grävt och allt annat, så slängde jag in dem i bilen igen. Hemma så gick alla hundar och drack vatten, och sedan var det som att Stella sa "Oh shit, ska han stanna kvar!?" För då började hon tjura, och Texas gick runt å va sotis, men ingen av dem var elak mot D :-) Så lekte D loss med lite kampleksaker å så gick mina gamlingar å lade sig. Sen ville lilla D också vila. Sen vart det lugnt och fint. Jag, D och Stella i soffan å Texas bäddade ner sig i sängen. Så åkte jag och hämtade upp Anni, kissade hundarna vid Skäve, sen så fikade jag och kusifin. Skjutsade Anni till mormor, och sen drog jag ut en sväng med hundarna igen. När vi kom in igen så busade Stella och D jättefint med varandra :-) Texas blev sotis,som alltid när Stella leker med någon annan. Sen luktade det så mycket hundfis, så då tog jag ut hundarna på gården, men där blev det bara att kissa för lilla D, sen fortsatte busandet. Nästa vecka kommer han hit å hälsar på igen :-) Det blir nog mysigt, jag längtar redan. Frågan är om Stella och Texas gör det :-P Men jag måste erkänna att jag glömt hur det är att ha en liten valp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar