fredag 16 december 2011

Tröttheten

Tröttheten och jag, vi är verkligen fiender idag. Kom inte alls upp ur sängen imorse, och fick skippa stallet och en efterlängtad ridtur. Men tillslut släpade jag i alla fall ut och tog hundarna på en ganska bra, men lerig promenad. Mina skor var täckta med lera när jag kom hem, men hundarna fick ju springa av sig en hel del, och det behövde verkligen Stella. Hemma igen tog jag bort tejpningen från Texas öra och tejpade om, men han skakade av sig den, så jag tog bort allt. Känns som ett hopplöst fall det där örat. Får skaffa mig en valp så allt blir rätt från början :-) Lite lydnadsträning i källaren. Linförighet och target stick med Texas, bara linförighet med Stella, med fokus på att hon ska hålla sig nära och hålla koll på mig. Det går bättre och bättre. Så länge jag inte ska öva vinklar, utan bara framåt, och helt om, så funkar det ju alldeles utmärkt att träna nere i källaren. Nu slappar vi lite innan jag ska lämna hundarna till pappa och börja jobba. Det är en sån där lång helg... Fredag, lördag och söndag. Med Julavslutning imorgon. Hoppas jag överlever!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar