måndag 12 december 2011

Hundträning

Eftersom jag ändå hade bokat av stallet för idag och hade några fria timmar, så såg jag till att träna lite med hundarna. Jag började med att klicka in dem med target-pinnen... Vet inte om de förstått den riktigt än, vet inte om jag förstått den riktigt än.. :-P Stella verkar fatta ganska fort :-) Efter lite vila, och jag ätit lunch så fick de gå ut och köra lite föremålssök på gården.. Texas är verkligen en jävel, men Stella, hon markerade på allt som hon inte tyckte borde vara där. Nu ligger vi alla i sängen och vilar en liten stund. Jag börjar ju jobba klockan 15. Imorgon efter jobbet så blir det att tatuera sig! Fy fan. Jag börjar bli lite nervös nu. Ska se om Loke vill följa med och titta på.. I helgen har det vart Stockholmshundmässa HELA helgen. Lördag och söndag. På Lördagen var det först Brunch-Kalas för KusinSandra och efter det så stack jag upp till Mässan på en gång. Mötte upp Zandra och Jenny där. Jenny är gravid ju, så hon gick hem å la sig när jag kom vi 14 tiden, hon hade vart där sen 8 på morgonen. Kollade runt på utställningar och shoppade lite. Kollade Freestyle uppvisning och sen gick jag ut och åt med Hunden klassen, Zandra och Jenny! Det var superkul att träffa både lärarna och mina vänner!! Årets klass verkar dessutom mycket trevligare och mysigare än den klassen vi gick i! :-P Träffade också på en del andra gamla klass kompisar, en del glada en del mindre glada :-P Kollade på när Nellie ställdes ut på söndagen och det gick ganska bra! 4e championtik! Ja, som sagt! En fullspäckad helg! Köpte "Back on Track" stöd grej för min höft och rygg, tog massa gratis prover med mat som jag kan använda som godis åt mina matglada monster, fick också godisfickor att ha när man tränar, nyckelband i mängder :-P och lite av varje :-) Köpte mattor för mammas räkning som hon vill ha till dagiset, och FY så slut jag var efter att ha släpat runt på allting hela dagen! Jag har nu också sökt 3 hundjobb på hunddagis, får se hur det går. Sista skickade jag iväg idag, de andra skickade jag ut i förra veckan, men har inte fått svar än. Lalala... Strax jobb då :-) Puss hej leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar